Päevatoimetaja:
Sander Silm

Leedo avas täna Saksamaal uue laevaliini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Georgi Beltadze
Copy

Vjatšeslav Leedole ja Katren Helinurmele kuuluv Elb-Link avas täna pidulikult Saksamaal Elbe jõel Cuxhaveni – Brunsbütteli reisiliini, mida hakkavad teenindama Grete ja Anna-Marie nimed saanud parvlaevad Muhumaa ja Saaremaa.

Leedo sõnul läheb tänane päev Eesti merendusajalukku, teatas Saaremaa Laevakompanii pressiteates. «Saaremaise ettevõtmise jaoks on rahvusvahelisele turule minek suur väljakutse, aga ka sama suur tunnustus Eesti meremeeste töökusele. Saksa partnerite toetus ja tagasiside meie plaanidele on olnud väga soe ning liini töö algust juba väga oodatakse,» rääkis Leedo.

Kolmapäeval peeti Cuxhavenis laevade ristsed ja rahvapidu, kuhu tuli kokku üle kahe tuhande inimese. Teiste seas võtsid liini avamisest osa president Arnold Rüütel, Alam-Saksi liidumaa majandusminister Ulrich Getsch ja Schleswig-Holsteini liidumaa majandusminister Reinhard Meyer. Rahvapeol said sakslased nautida saarlaste etteasteid – rahvatantsurühm Viirelind, Reet Lõugas akordionil ja Teele Viira ühes bändiga, kuhu kuulub ka Mai Agan.

Alam-Saksi liidumaa transpordiministri Olaf Liesi ja tema Schleswig-Holsteini ametivenna Reinhard Meyeri osalemisel said laevad nimeks Grete ja Anne-Marie. Sellega peetakse meeles Cuxhaveni ettevõtjat Greten Handorfi, kes avas ligi 100 aastat tagasi kahe samanimelise purjelaevaga/kutteriga regulaarühenduse Brunsbüttelisse. Ristsetega said laevad ka uued ristiemad. Muhumaa ehk Grete ristiema on tänasest Alam-Saksi liidumaa sekretär Daniela Behrens ja Saaremaa ehk Anne-Marie ristiemaks on kohalik neiu Maja Martes Brunsbütteli puuetega inimeste ühendusest.

Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahel pole regulaarset laevaühendust olnud viimased 14 aastat. Täna avatud liin taastab olulise trassi põhja-lõuna suunalises liikluses Saksamaa ja Taani vahel ning vähendab eriti Hamburgi ja Elbtunneli kui liiklussõlme koormust. Nii kauba- kui ka reisijateveo osas kasvavad Schleswig-Holsteini ja Alam-Saksi liidumaa tihedamalt kokku. Reisijate ja kaubavedajate jaoks tähendab uus laevaliin, et senise 200 maanteekilomeetri asemel tuleb läbida 30 kilomeetrit veeteed ning üle kolme tunni roolis asendub veidi üle tunniga laeva pardal.

Eksperdid näevad Brunsbütteli ja Cuxhaveni laevaühendusel väga kõrget potentsiaali, teatati laevakompaniist. Rostocki planeerimis- ja inseneribüroo BalticMarineConsult GmbH hindas juba ühes 2012. aastal koostatud uuringus liini aastaseks liiklusmahuks 265 000 sõiduautot, 625 000 reisijat ning 48 000 kaubaühikut. Ka Elb-Link tegevjuhi Christian Schulzi sõnul mängib äriplaani tasuvuses kaubavedude segment tähtsat rolli. «Töötame pingsalt selle nimel, et rahuldada suurt nõudlust treilerivedude järele. Samuti on kavandamisel väljumiste arvu suurendamine spetsiaalselt kaubavedudeks,» märkis Schulz.

Piletimüügisüsteemi uuele liinile on Saksamaa jaoks kohandanud sama süsteemi Eestis loonud Tuule Piletikeskus OÜ.

Cuxhaveni ja Brunsbütteli liinil toimub päevas kuni 12 väljumist mõlemas suunas ning kaks laeva sõidavad 90-minutilise intervalliga. Sõit kestab ligikaudu 70 minutit.

2017. aastal kavandatakse kolmanda laeva toomist liinile. Laevad hakkavad Saksamaa liinidel sõitma samade meeskondadega, mis Väinamerel, vähesel määral lisandub abijõudu Saksamaalt. Kokku loob Elb-Link kohapeal pardal ja maal 45 uut töökohta.

Tagasi üles