Uurijad jõudsid hiljuti järeldusele, et 126 autotüübi puhul saab kasutada tehnoloogiat, mis muudab nende varastamise lihtsamaks.
Viga, mida Volkswagen autoostjate eest kaks aastat varjas
Volkswagen pöördus kaks aastat tagasi kohtusse, et seda avastust avalikkuse eest varjata, kirjutab money.cnn.com.
Kolm Euroopa arvutiteadlast olid neist vigadest teadlikud juba enne 2012. aastat ning nad hoiatasid autotootjaid. Volkswagen palkas aga advokaadid, kes aitasid uurimistulemusi avalikkuse eest varjata.
Viga ise peitub kõrgtehnoloogilistes võtmetes, mida tänapäeva autodes kasutatakse. Kui varem said vargad autole ligi süütejuhtmete kaudu, siis nüüd on võtmete ja süütelüliti sees arvutikiibid. Auto saab käivitada ainult siis, kui kiibid on lähestikku ja saadavad üksteisele õige koodi.
See aitab ära hoida vargusi, isegi kui autovõtmetest on tehtud koopia. Ilma kiibita ei saa autot käivitada.
Uurijate sõnul on aga viga selles, kuidas on korraldatud kiipide omavaheline suhtlemine. Kiibid kasutavad aegunud krüpteerimist. Seega kui keegi jälgib kiipide omavahelist suhtlemist kas või kahel korral, on võimalik arvuti abil välja töötada muster, mille abil saab teha koopia nii võtmest kui ka kiibist.
«See on peaaegu sama nagu teie salasõna olekski «salasõna»», rääkis üks uurijatest Flavio D. Garcia Birminghami ülikoolist.
Parem krüpteerimine muudaks aga koodide murdmise võimatuks. Teadlasi hämmastas, et isegi luksusautodes kasutati aegunud krüpteerimist. Garcia arvas, et hinnalisemate autode puhul on kasutatud paremaid alternatiive.