Kuigi maanteeameti kinnitusel võib Superbus saada teatud väljumistele kohe liiniloa saada, šoti odavbussifirmale see pakkumine ei sobi.
Superbusile maanteeameti pakkumine ei sobi
«Igal liinil on vaid üks väljumine, mida me saame avada,» rääkis Superbusi juht Lauri helke Postimehele. Ta tõi näiteks Tallinna-Narva liini, kus nende bussid saaksid alustada mõlemast linnast sõitu vaid kell 11. «Nii on põhimõtteliselt võimatu opereerida,» rõhutas Helke. Tema sõnul on see naeruväärne pakkumine, sest nii on vaja kahte juhti. Pärnu ja Tartu suunal saaksid nad praegu sõita vaid hilisõhtustel aegadel, ei ühtegi aega hommikul ega õhtul. Helke sõnul teeb maanteeamet pakkumise, millega on võimatu opereerida. Helke sõnul vastasid nad maanteeametile reedel, kuid neil ei ole põhjust aktsepteerida ameti poolt järgitavaid kaalutluspõhimõtteid, kuna need on ebaseaduslikud nii Eestis kui Euroopa Liidus.
Kuigi 1. oktoobrist muutub ühistranspordiseadus ja seni uute liinilubade väljumist reguleeriv väljumisaegade piirang kaob, on uued kaalutluspõhimõtted Helke sõnul sellised, et praegune olukord jääb tegelikult kestma ja liinilube on uutel tulijatel raske saada.
Maanteeamet kinnitas eelmisel nädalal, et bussifirma jäi osadest liinilubadest ilma, kuna ei arvestanud praegu kehtiva seadusega.
Praegu peab suurtest keskustest kahe väljumise vaheline minimaalne ajavahemik olema tipptunnil 30 minutit ja muul ajal 60 minutit. Erandit on võimalik teha ületäitvuse korral ehk viimase kolme kuu jooksul peab olema liini täituvus soovitud ajavahemikus üle 75%.
Näiteks taotles Bus Transport Holding OÜ Tallinn-Pärnu suunal väljumist kl 09:45 (E-P), millele eelneb AS Lux Ekspress Estonia väljumine kl 09:30 (E-P keskmise täituvusega viimase kolme kuu jooksul oli 57%) ning järgneb AS GoBus väljumine kl 10:00 (E-P keskmine täituvus viimasel kolme kuu jooksul oli 35%). Maanteameti sõnul ei saa Bus Transport Holding OÜ-le soovitud väljumisajale liiniluba anda, kuna antud liinil on alatäituvus. «Kui taotleja teeb muudatused vastavalt liinilubade komisjoni ettepanekule väljumisaegade muutmiseks, siis vastavad liiniload lähevad kooskõlastusringile kinnitamiseks,» selgitas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.
Šoti miljardärile Brian Souterile kuuluv Superbus taotles liinilube Tallinnast Tartusse, Pärnusse ja Narva. Superbus tahtis sõita Tallinnast Tartusse kaheksa korda päevas, Pärnusse viis korda päevas ja Narva neli korda päevas.
Tallinna-Narva liin
Superbusi soovitud väljumised |
Konkurentide väljumised
|
6.45 | 7.00 Lux Express |
11.15 | 11.30 Lux Express |
15.00 | 15.00 Lux Express |
19.15 | 19.15 Eesti Buss |