/nginx/o/2015/08/07/4355635t1h01b2.jpg)
Kui Venemaa peaks vähendama söe ja väetiste vedu läbi Läti sadamate, siis võib see olla seotud Latvijas Dzelzcelsi (Läti Raudtee) juhi Ugis Magonis ametist tagandamise ja vahistamisega, ütlesid transiidieksperdid eravestlustes BNSile.
Kui Venemaa peaks vähendama söe ja väetiste vedu läbi Läti sadamate, siis võib see olla seotud Latvijas Dzelzcelsi (Läti Raudtee) juhi Ugis Magonis ametist tagandamise ja vahistamisega, ütlesid transiidieksperdid eravestlustes BNSile.
Nende sõnul oli Magonis peaaegu ainuke Läti ametiisik, kellel olid kõrgetasemelised kontaktid ja suhted Venemaa transiidisektori esindajatega, seetõttu võivad temaga seotud hiljutised sündmused ajendada Venemaad niisugust otsust tegema.
Nüüd on tähtis, kuidas Läti transpordiministeerium reaageerib sellele, kui Venemaa peaks need veosed peatama, mis oluliselt mõjutaks Läti transpordisektorit.
Läti transpordiminister Anrijs Matis ja Riia sadama juhatuse esimees Andris Ameriks on saanud mitteametlikku infot, et Venemaa Raudtee kavatseb peatada söe ja väetiste veo läbi Läti sadamate. Ameriksi sõnul oleks see tõsine löök Riia sadamale ja Läti majandusele. Süsi moodustab üle kolmandiku Riia sadama veostest.