Kuigi telekavaatamisega tekkisid raskused, keeldus ettevõte kliendile uut digiboksi tellimast ja asendas selle teistsugusega, mis polnud aga samaväärse kvaliteediga.
Digiboksist asja ei saanudki
Klient sõlmis Infonetiga möödunud aasta juulis seadme kasutamise lepingu, millise kohaselt oli tema kasutuses viis seadet, sealhulgas Conax Cam lisaseade pandiväärtusega 44 eurot.
Sel aastal tekkisid televiisori vaatamisega raskused, sest digibox HD ei edastanud enam pilti vajaliku kvaliteediga ning seetõttu käis tehnik seadmeid üle vaatamas. Ta teatas, et digibox HD ei ole töökorras ning uut HD digiboksi ettevõte tellima ei hakka, asenduseks pakuti digiboks SD. Sellega oleks aga tarbija kaotanud võimaluse vaadata kvaliteetsemaid HD kanaleid. Sellele murele kaupleja ei reageerinud.
Tarbija pöördus juunis tarbijakaitseameti poole teatades, et tema kasutuses on kaks digiboksi ning kaupleja ei suuda talle ühe digiboksi kaudu pakkuda lepingus toodud kvaliteediga teenust. Ta soovis seetõttu loobuda lisaseadmest Conax Cam, kuid ettevõte oli sellega nõus vaid siis, kui lisaks tasutakse 44 eurot. Tarbija nõudeks oli kauplejale lisaseade tagastada ilma täiendava summa maksmiseta.
Infoneti esindaja selgitas, et pakkus kliendile tasuta tehniku külastust ning seadme vahetust, kuid sellest keelduti. Kaupleja jäi seisukohale, et kliendil on lepingu ennetähtaegsel lõpetamisel kohustus tasuda seadme koguväärtus.
Klient teatas, et kasutas lisaseadet Conax CAM teise televiisori vaatamiseks ja et selle televiisori juures oli rikki läinud digibox HD. Ta ei saanud enam selle digiboksiga televiisorit vaadata, seetõttu puudus ka võimalus lisaseadet kasutada. Lisaseadme kasutamise võimatus oli tingitud kauplejast, kes ei suutnud tagada kasutusse antud digibox HD töökorras olekut.
Komisjon oli kliendi seisukohtadega nõus ning leidis, et tema kaebus kuulub rahuldamisele. Kauplejapoolse rikkumise ning seadme korrashoiu tagamata jätmise tõttu on kliendil õigus lõpetada lisaseadme kasutamine ennetähtaegselt ilma rahalise kohustuse täitmiseta.