HiljutisestNielseni uuringust selgus, et Eestis mõjutab aina enam inimeste ostuotsuseid internetis leiduv informatsioon.
Uus trend enne rahakoti raudade avamist
Uute toodete kohta otsib infot internetist 37 protsenti eestlastest, teatab uuringufirma Nielsen. Veelgi enam - üheksast kõige rohkem mainitud allikast on neli seotud internetiplatvormidega: lisaks internetiotsingule kasutatakse infoallikatena sotsiaalmeedia postitusi (23%), internetireklaame (bännerid ja pop-up’id 23%) ning turundusliku sisuga e-kirju (22%). Interneti osakaal uute toodetega tutvumisel, sealhulgas sotsiaalmeedia tähtsus, on järjest kasvamas. Lisaks eelmainitutele saab neljandik eestlastest infot uute toodete kohta veel otsepostituste teel. Kõige vähem saavad eestlased infot uute toodete kohta mobiilisõnumite (4%), videote jagamise keskkondade (4%) ning ühistranspordis olevate reklaamide (5%) kaudu.
Kuigi üldised tendentsid on Baltikumis sarnased, erinevad pisut internetiplatvormid, mille kaudu infot hangitakse. Aktiivne internetiotsing uute toodete kohta on ka Lätis ja Leedus kõige populaarsem (vastavalt 44% lätlastest ja 46% leedulastest nentis seda). Samal ajal vastas üksnes viis protsenti leedukatest, et saavad uut infot toodete kohta sotsiaalmeedia postituste vahendusel (Lätis on see näitaja 22%). Koguni 30 protsenti leedukatest kasutab tooteinfoga tutvumiseks aga erinevaid foorumeid. Eestis ja Lätis on need näitajad vastavalt 14% ja 22%.
Üle maailma on levinuim infoallikas uute toodete kohta teabe saamiseks sõbrad ja perekond (56% vastanutest), millele järgneb telereklaamide vaatamine (52%) ning uute toodetega poes tutvumine (48% vastanutest). Eestiski on kõige olulisem just suusõnaline turundus – koguni 63% vastanutest saavad infot uute toodete kohta oma sõpradelt ja perekonnalt. Uute toodete kohta saab infot poekülastuse käigus 63% eestlastest, telereklaamidest 46% ning ajalehtedest ja ajakirjadest 41% vastanutest.
Nielsen Eesti juhi Margo Kurisoo sõnul on uudistoodete ebaõnnestumise määr ülimalt kõrge, kuid edu saladus ei ole üksnes juhus. Uudistoodete edu tagab kombinatsioon organisatsiooni fookusest ning keskendumisest tootearendusele, loomingulisele turustamisele, oskuslikule juhtimisele ja eelkõige tarbijate eelistuste sügavuti mõistmisele. «Konkurents brändide vahel on tihe ja riiulid on kaupadest tulvil. Suur osa uusi müügile tulnud tooteid jäetakse tootmisest välja juba esimese aasta jooksul. Innovatsiooni abil ning tarbija vajadusi arvesse võttes saab aga suurendada ettevõtete kasumit ja kasvu ning see aitab ettevõtetel edu saavutada ka majanduslikult rasketel aegadel,» ütles Kurisoo.