Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: praegusest kaubaküllusest ei piisa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Ükskõik, kui pikk on poeriiul, näib ostjatele ikka, et kaupa on liiga vähe.
Ükskõik, kui pikk on poeriiul, näib ostjatele ikka, et kaupa on liiga vähe. Foto: SCANPIX

Kuigi kaubavalik poodides on juba praegu rikkalikum kui kunagi varem, selgub hiljutisest uuringust, et inimesed ihaldavad veelgi rikkalikumat valikut.

 Tarbijatel on suur huvi uute toodete vastu ning nad nõuavad ja eeldavad varasemaga võrreldes järjest suuremat tootevalikut, teatab tarbijate käitumist uurinud Nielsen.  Ligi kahele kolmandikule vastajatele üle maailma (63%) meeldib, kui tootjad pakuvad tarbijatele uusi tooteid, Eestis on see näitaja koguni 66%.  Lisaks sellele eelistavad Eesti vastajad osta enim tooteid brändidelt, mis on neile tuttavad (60%). Pea pool vastanutest eelistab uusi tooteid osta siis, kui innovatsioon on ennast tõestanud ja enam kui kolmandik eelistab kohalikke kaubamärke suurtele globaalsetele brändidele.

Kõikidest Baltikumi elanikest pooled soovivad, et turul oleks suurem valik taskukohase hinnaga tooteid – 58% eestlastest, 51% lätlastest ja 50% leedukatest. Lisaks on tarbijatele järjest olulisemad tooted, mis sobituksid tervislike eluviisidega. Sellistest toodetest tunnevad puudust 39 protsenti eestlastest.  Lisaks soovib kolmandik Eesti tarbijad, et turul oleks laiem valik tooteid, mida oleks mugavam kasutada ja mis oleksid keskkonnasõbralikud.

 Nielseni rahvusvaheline uute toodete innovatsiooni uuring küsitles 30 000 veebkasutajat 60 riigis selgitamaks välja tarbijate hoiakuid ja tundeid, mis on uute toodete ostuotsuse põhjusteks. Oluline on siin märkida, et kõik tooted, mis on tarbija jaoks uued, ei pruugi alati olla uudistooted turul. Selle uuringu eesmärkide saavutamiseks on uuteks toodeteks liigitatud kõik tooted, mida tarbija ei ole varem ostnud. Eesmärk oli leida põhjuseid, miks tarbijad ostavad uusi tooteid ning selgitada välja tooted, mida tarbijad sooviksid osta, aga turult ei leia.

Tagasi üles