Maanteeameti kinnitusel jäi šoti odavbussifirma Superbus osadest liinilubadest ilma, kuna ei arvestanud praegu kehtiva seadusega.
Vaata, miks jäi Superbus liiniloast ilma
Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul peavad vedajad liiniloa taotlemisel arvestama liiniloa väljastamiseks seatud tingimustega, mida Bus Transport Holding OÜ ei ole kõigi väljumiste juures arvestanud, teatas amet.
Vastavalt kehtivale ühistranspordiseadusele on suurtest keskustest kahe väljumise vaheline minimaalne ajavahemik tipptunnil 30 minutit ja muul ajal 60 minutit. Erandit on võimalik teha ületäitvuse korral ehk viimase kolme kuu jooksul peab olema liini täituvus soovitud ajavahemikus üle 75%.
Näiteks taotles Bus Transport Holding OÜ Tallinn-Pärnu suunal väljumist kl 09:45 (E-P), millele eelneb AS Lux Ekspress Estonia väljumine kl 09:30 (E-P keskmise täituvusega viimase kolme kuu jooksul oli 57%) ning järgneb AS GoBus väljumine kl 10:00 (E-P keskmine täituvus viimasel kolme kuu jooksul oli 35%). Teisisõnu ei saa Bus Transport Holding OÜ-le soovitud väljumisajale liiniluba anda, kuna antud liinil on alatäituvus. «Kui taotleja teeb muudatused vastavalt liinilubade komisjoni ettepanekule väljumisaegade muutmiseks, siis vastavad liiniload lähevad kooskõlastusringile kinnitamiseks,» selgitab Williamson.
Bus Transport Holding esitas taotluse ekspress-kaugliinide Tallinn-Pärnu, Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva teenindamiseks. Komisjon leidis, et liiniloa võib anda nendele väljumistele, kus on hetkel vaba väljumise aeg või milline saab vabaks septembris, kui lõpeb eelneva vedaja liiniluba. Liinilubade komisjon tegi Bus Transport Holding OÜ-le ettepaneku väljumisaegade korrigeerimiseks vastavalt eelpool mainitule.