Maksu- ja tolliamet on valmis pankadele tõrgete korral vastu tulema

Crisely Apri
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank.
Swedbank. Foto: Liis Treimann/PM

Maksu- ja tolliameti teatel hakkavad ka pangatõrgete tõttu hilinenud maksetele rakenduma viivised, ent kui pank ametit hilinemiste vältimatutest põhjustest teavitab, ollakse siiski valmis läbirääkimisteks.

Täna hommikul teatas Swedbank pressiteate vahendusel, et nii kaardimaksete kui internetipanga kasutamisel esineb tõrkeid. Maksu- ja tolliamet kinnitas Postimehele, et ka pangatõrgete tõttu hilinevatele maksetele hakkavad kehtima viivised. 

„Nii deklaratsiooni kui ka selle alusel maksusumma tasumise tähtaja ületamisel hakkab MTA süsteem automaatselt arvestama tasumata kohustustelt intressi. Kui keegi avastab peale tähtaega, et tal on maksuvõlg kohustustelt, mille enda hinnangul ära tasus, siis tuleks pöörduda panga poole, saamaks kinnitust, et makse on viibinud pangast tingituna. Maksu- ja tolliametil puudub endal võimalus näha, mis põhjustel makse hilines,» kommenteeris MTA tulude osakonna juht Ruth Paade.

Maksu- ja tolliamet palub klientidel maksetõrgete korral esmalt panga poole pöörduda. «Varem on sarnastes olukordades saatnud pank MTA-le nimekirja isikutest, kelle maksed pangast tingituna hilinesid. Kui pank peaks meid teavitama, et olukord oli tingitud vältimatutest asjaoludest, siis saame pangaga nende palvel arutada, mis võimalusi annab meile seadus antud olukorra lahendamiseks,» sõnas Paade.

«Palume pangast nimekirja klientidest, kes on panga andmetel makseid teinud, kuid tõrke tõttu ei ole see meieni jõudnud. Seniks peatame ka avaliku võlapäringu rakenduse, et vältida ettevõtete alusetut sattumist võlglaste nimekirja. Varem on meil olnud juhtumeid, kus panga nimekirja alusel oleme intressid isikutelt ka maha võtnud,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles