Eesti automüüjate liidu Amtel teatel jätkab uute sõiduautode turg kuude lõikes üles-alla kõikumist – kui juunis kasvas müük neli protsenti võrreldes mullusega, siis juulis tabas turgu taas kolmeprotsendiline langus.
Uute sõiduautode müük kahanes juulis
Uusi sõiduautosid müüdi juulis 1861, mida oli poolesaja võrra vähem kui mullu, teatas Amtel.
Aasta esimese seitsme kuu jooksul on kokku müüdud 12 321 uut sõiduautot, 1,9 protsenti vähem kui mullu samal ajavahemikul.
Segmentide jaotuses on seitsme kuuga enim kasvanud keskklassi autode ja väiksemate maasturite müük, aga tublisti on langenud suurema keskklassi ning keskmiste ja suurte maasturite müük.
Automarkidest olid jätkuvalt menukaimad Toyota ja Škoda, vastavalt 277 ja 241 müüdud autoga. Nende kannule tõusis juulis 236 autoga Nissan, kelle edu põhines Qashqai menul.
Nissan Qashqai tõusis ka juuli müüduimaks mudeliks 163 autoga. Mudelite edetabelis järgnes kaks Škoda mudelit, Fabia ja Octavia, vastavalt 85 ja 83 müüdud autoga.
Kõige enam müüdi juulis väiksema keskklassi autosid, mis moodustasid segmentide jaotuses koguni 41 protsenti kõigist uutest sõiduautodest.
Elektriautosid müüdi juulis kaks.
Kui sõiduautode müük on languses, siis tarbesõidukite müük kasvas tublisti, ületades mulluse juuli tulemust koguni 50 protsendiga. Kokku anti klientidele juulis üle 373 uut tarbesõidukit.
Seitsme kuu kokkuvõttes on tarbesõidukite turg kasvanud 23,7 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Markidest oli juulis edukaim Peugeot 61 müüdud tarbesõidukiga, järgnesid Citroën (51) ja Renault (46). Veokite segmendis oli juulis edukaim Scania 32 müüdud veokiga.