Päevatoimetaja:
Sander Silm

Piletiraha tagastamisega vassisid nii korraldaja kui piletimüüja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Kontserdipiletid.
Kontserdipiletid. Foto: Dmitri Kotjuh

Ürituse ärajäämise ning piletite tagastamise eest ei tahtnud esiti vastutust võtta kontserdi korraldajad ega ka pileteid müünud Piletilevi.

Kontserdihuviline ostis Piletilevist märtsikuus toimunud üritusele Radio Luxembourg Disco kaks piletit väärtusega kokku 27,2 eurot (hinnas sisaldus müügipunkti teenustasu 0,60 eurot).

Ürituse korraldajad olid RTXY Luxembourg Raadio ja Televisioon Kooliraadio Supilinn MTÜ. Kahjuks teatati ürituse ärajäämisest. Klient pöördus seetõttu nii korraldaja kui ka müügipunkti poole ning soovis raha tagasi, kuid mõlemad keeldusid sellest esiti.

Tarbija kaebus edastati läbivaatamiseks tarbijakaebuste komisjonile. Piletiostja täpsustas komisjonile, et kontserdimaja ukselt võis 7.märtsil lugeda, et üritus jääb ära ning kolme nädala jooksul tuleks pöörduda Piletilevi poole piletiraha tagasi saamiseks. Ta  pöörduski üsna pea Tartu Lõunakeskuse infopunkti, kust oli piletid ostnud. Sealt öeldi, et peab minema hoopis Kontserdimaja kassasse, kus aga samuti keelduti raha tagastamast ning paluti pöörduda korraldaja poole. Ka korraldaja keeldus piletiraha tagasi maksmast, väites, et nemad ei ole kauplejalt piletimüügi raha saanud ning piletiraha peaks tarbijale tagasi maksma ikkagi kaupleja.

Tarbija teavitas komisjoni ka sellest, et piletimüüja ei tutvustanud piletite müümisel lepingutingimusi. Samuti ei teavitatud teda sellest, kas Piletilevi tegutseb ürituse korraldaja agendina korraldaja nimel ja arvel või vahendab iseseisvalt korraldaja lepinguid. Piletilevi ei esitanud kliendile kontserdikorraldaja ja piletiostja vahel sõlmitava lepingu tingimusi.

Ürituse ärajäämisel jäi tarbija olulisel määral ilma sellest, mida ta õigustatult lepingust lootis. Seega oli tarbijal õigus kauplejaga sõlmitud lepingust taganeda.

Komisjon leidis, et tõene polnud Piletilevi väide, et ta tegutses agendina, vahendades korraldaja ja piletiostja vahelist lepingut. Samuti ei leidnud tõendamist, et kliendi ja ürituse korraldaja vahel on sõlmitud üritusel osalemise leping. Seega on Piletilevi vastutav tema ja kliendi vahel sõlmitu lepingu nõuetekohase täitmise eest.

Komisjon otsustas rahuldada tarbija nõude – piletite maksumus 27,2 eurot kuulub talle Piletilevi poolt tagastamisele.

Tagasi üles