Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pettunud reisija arvates mõnitab bussifirma inimesi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Reisija ootas hommikul Paide bussijaamas väljuma pidanud bussi, et sõita 15 kilomeetrit maanteel olevasse Anna peatusesse, kuid pidi pettuma.
Reisija ootas hommikul Paide bussijaamas väljuma pidanud bussi, et sõita 15 kilomeetrit maanteel olevasse Anna peatusesse, kuid pidi pettuma. Foto: Kuvatõmmis

Eelmisel nädalal kirjutas Merli oma sotsiaalmeedia seinal, et ootas hommikul Paide bussijaamas väljuma pidanud bussi, et sõita 15 kilomeetrit maanteel olevasse Anna peatusesse, kuid pidi pettuma, sest bussijaama tuli 19-kohaline minibuss.

«Ootasin Paide bussijaamas transporti mitme inimesega ning üks hetk ilmus meie vaatevälja suur ühistransport, mille peale me kergendunult ohkasime, sest olime kindlad, et sõiduk võtab meid peale» sõnas Kaas. Kuid siis selgus, et too buss liikleb Tartu suunale edasi ja ootajaid peale ei võta.

Merli sõnul sõitis mõne aja pärast nurga tagant pisike masin. «Enne, kui bussijuht uksed avas, tõusis ta istmelt ja luges bussis olevad tühjad kohad üle, seejärel avas ukse, tegi kaastundliku näo ja tunnistas käsi laiutades, et bussi mahub veel vaid neli inimest,» lausus Merli.

Noored emad, kes soovisid bussiga sihtpunkti jõuda, astusid sammu tagasi, sest mõistsid, et nad ei oleks sõidukile koos vankriga mahtunud.

Naine lasi paar Tallinnasse sõitvat inimest ettepoole ja pärast seda palus piletit Anna bussipeatusesse. «Küsisin bussijuhilt piletit, mis maksab 1.50 eurot, mille peale juht küsis, et ah nii lähedale soovite siis?» märkis Merli oma sotsiaalmeedia seinal.

«Paraku ei olnud tegemist esimese korraga, kui inimesed ei mahtunud bussi peale, sest liine võetakse pidevalt vähemaks, kuna sõitjaid ei ole. Ja need, kes veel sõita tahavad, neid karistatakse sellisel viisil?» tõstatas Merli küsimuse.

«Meile, maakatele, ei ole vaja Lux-Ekspressi, kus eksisteerib bussisõidu ajal WiFi. Soovime busse, mida meil niigi vähe liigub ja tahame tunda end sõidu ajal samuti hästi,» ütles Merli.

Ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul on tegemist Presto OÜ poolt teenindatava kommertsalustel sõitva liiniga Tartu – Põltsamaa – Tallinn. «Liini teenindatakse igapäevaselt bussiga, milles on vähemalt 30+ kohta, välja arvatud 29.07, kui käigus oli 19-kohaline buss,» sõnas Williamson.

Vedaja väitel oli antud päeval suurema kohtade arvuga buss tehniliselt mittekorras. «Samuti väidab vedaja, et reisijate arv nädala sees on 15–18 reisijat ning sellele infole tuginedes planeeris ta liinile ka 19-kohalise bussi,» selgitas Williamson.

Selgus, et vedajal puudub kohustus informeerida maanteeametit busside suurusest. «Hea tava on, et liinilubade taotluse lisatakse informatsiooniks, millise bussiga plaanitakse teenindada,» lausus Williamson ja lisas, et vedaja peab informeerima lähtejaama, kui vaikimisi etteantud bussi suurus peaks muutuma.

Tagasi üles