Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hoidiste tegemine on sel suvel erilise hoo sisse saanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hoidised
Hoidised Foto: Arvet Mägi / Virumaa Teataja / Scanpix

Eesti suuremate supermarketite kinnitusel on selle aasta vihmane ilm ja hea marjasaak hoidiste tegemisele soodsalt mõjunud – suurenenud on nii suhkru kui hoidiste tegemiseks vajalike tarvikute ostmine.

«Kui teistel suvekuudel ostetakse Maxima kauplustes igapäevaselt keskmiselt 20 000 kilogrammi suhkrut, siis lõppeval nädalal tõusis see üle kahe korra – 50 000 kilogrammini päevas,» kirjeldas Maxima Eesti kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets möödunud nädala müügitulemusi.

Maxima Eesti kaupluste ostustatistika kohaselt on suhkru ja hoidiste säilitamiseks mõeldud tarvikute müük tänavu ligi 20 protsenti kõrgem kui möödunud suvel. Eelmise aasta sama ajaga võrreldes on tänavu suvel suhkru müük kasvanud üle 15 protsendi. Kokku on sel suvel Maxima kauplustes müüdud ligi 950 000 kilogrammi suhkrut.

Sarnast tarbimise kasvu näitavad ka teised kaubagrupid, mis on otseselt seotud moosikeetmise ja muude hoidiste valmistamisega. «Mitmesuguseid sügavkülmikus kasutatavaid säilituskarpe ostetakse ligi 20 protsenti rohkem kui mullu,» märkis Katja Ljubobratets. Tühjade klaaspurkide müük on lausa üle kolme korra kõrgem.

Selveri kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaid ütles, et kuna ka marjateadlaste sõnul on selle aasta marjasaak Eestis üle ootuste hea – palju on nii mustikaid, vaarikaid, pohli kui jõhvikaid –, siis kajastub see ka nende müügistatistikas. «Juulis müüsime nii säilituskarpe kui purke ja purgikaasi ligi veerandi võrra rohkem kui mullu samal kuul,» rääkis Erilaid.

Ka Selveri kauplustes on tema kinnitusel suhkru müük täistuurid sisse saanud. Lisaks on sellel aastal poeketi kliendid üles leidnud ka moosisuhkru ja marmelaadisuhkru, mille tarbimine on viimase kuu jooksul kasvanud viis korda võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. «Moosisuhkur on küll võrreldes tavasuhkruga kallim, kuid tema kasutatav kogus moosis on kaks korda väiksem,» märkis Erilaid siinjuures.

Rimi Eesti ostudirektori Margus Amori sõnul on selle suve hea marjasaak ka nende kauplustes müüginumbreid mõjutanud, kuid positiivset trendi võib ennekõike täheldada hoidisteks vajalike tarvikute müügis, mis on eelmise aastaga võrreldes kasvanud kolmandiku võrra.

«Rääkides suhkru müügist, oleme koguseliselt jäänud praktiliselt eelmise aasta tasemele, kuid  käibe numbrid on rohkem kui 10 protsenti võrra languses,» lisas Amor, selgitades, et see langus on seotud suhkru müügihindade tugeva langusega. «Seoses väga madala suhkru müügihinnaga ei ole tarbijatel ka väga suurt motivatsiooni suhkrut varuda, sest head pakkumised on hetkel kättesaadavad iga päev,» nentis Rimi Eesti ostudirektor.

Tagasi üles