Päevatoimetaja:
Sander Silm

Calais' migrandiummik häirib äri tunneli mõlemas otsas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Veoautode järjekord Eurotunneli Inglismaa-poolses otsas. Põgenikelaager tunneli Prantsusmaa-poolses otsas häirib juba mitmendat nädalat tunnelit läbivat transporti.
Veoautode järjekord Eurotunneli Inglismaa-poolses otsas. Põgenikelaager tunneli Prantsusmaa-poolses otsas häirib juba mitmendat nädalat tunnelit läbivat transporti. Foto: Jack Taylor / AFP

Juba aastaid on James Cook tundnud uhkust selle üle, kuivõrd kindlad on nende firma igapäevased mereannitarned Šotimaalt Euroopasse. Viimastel nädalatel on aga D.R. Collin & Son Ltd pidanud maadlema üüratute ummikutega tunneli terminalides.

«Meile tekitab see tohutut peavalu,» kurtis Cook Wall Street Journali reporterile, olles läinud nädalal sunnitud vähenenud käibe tõttu koondama kaks töötajat. Mereannid jõuavad kohale hilinemisega ning Cook peab hinnad alla laskma, sest kõlblikkusaeg kukub kõvasti.

Eksportijad ja transportijad mõlemal pool Inglise kanalit on pöördunud Prantsuse ja Briti valitsuste poole tungivate palvetega olukorda leevendada.

Briti transporditööstuse esindajad on hinnanud igapäevased kahjud 750 000 naela peale – tingituna liiklusummikutest, mida põhjustavad vägisi tunnelisse tungida üritavad inimesed. Ühtlasi peavad ettevõtted remontima oma veoautosid, mille uksi ja presentkatteid rikuvad migrandid sissetungimiskatsetega.

Mitmed firmad on hakanud kasutama teisi, pikemaid ja kulukamaid marsruute.

Migrantide väitel on Ühendkuningriik atraktiivne oma kiire majanduskasvu ja paindliku tööturu tõttu – ning ka tänu sellele, et paljud neist räägivad vähemalt mingil määral inglise keelt.

Tagasi üles