Riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas selgitas Reformierakonna transpordipoliitika programmi tutvustades, et erakonna järgnevate aastate plaanide hulka kuulub ka Saaremaa silla ehitus.
Urmas Klaas: Saaremaa silla ehitus võtab 7-8 aastat
Klaasi sõnul on transpordipoliitika vallas kõige ajakriitilisemateks väljakutseteks teedeehitus ja liiklusohutuse parandamine, raskeveokimaksu kaotamine ning praamipiletite hinnasoodustus saarte elanikele ja autodele.
Klaas selgitas, et suur osa erakonna transpordipoliitika programmist on kavas ellu viia järgmise nelja aasta jooksul.
«Aga on ka sihte - nagu Tallinnast Aasia-suunaliste lendude keskuse kujundamine - mille elluviimine nõuab rohkem aega kui üks valimisperiood. Kui aga täna pihta ei hakka, siis kindlasti midagi ei juhtu,» sõnas Klaas.
Kõigi Reformierakonna eesmärkide täitmine tähendab miljarditesse kroonidesse ulatuvaid investeeringuid. Paljude projektide puhul pole hetkel võimalik öelda täpseid hindu, sest need kujunevad riigihanke tulemusel.
Küll nähakse 2011. aastaks ette maanteeametile investeeringuid 2,9 miljardit krooni. Sealhulgas Tallinn-Tartu maantee Aruvalla-Kose lõigu esimese etapi ehitus võiks toimuda juba järgmisel aastal ja selle maht on 383 miljonit krooni.
2012. aastal peaksid seal tööd jätkuma ning prognoosi järgi on investeeringu maht samas suurusjärgus ehk ca 350-400 miljonit krooni.
Kose-Mäo teelõigu ehitamise hind 2+2 realiseks esimese klassi maanteeks sõltub palju projekteerimisest ja sisendite hinnast (näiteks bituumeni hind, mille hind on sõltuvuses nafta hinnast). Arvestuslikult kulub selleks 3 miljardit krooni.
Tallinna ringtee investeering on suurusjärgus 1 miljardit krooni.
Tallinn-Narva maantee Väo-Maardu teelõigu rekonstrueerimiseks nähakse juba järgmise aasta eelarves ette 353 miljonit krooni.
«Kuni 2013. aastani prognoosime selle teelõigu vajadusteks veel ca 600 miljonit krooni. Sama maantee Valgejõe-Rõmeda teelõigule kavandame järgmisel aastal 263,4 miljonit krooni.
Saaremaa silla ehitamine võtab alates projekteerimise hankest kuni ehituse lõpetamiseni aega 7-8 aastat, eelarve sõltuvalt tehnoloogiast 3-4 miljardit krooni,» selgitas Klaas.