Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Turus algas Tallinki uue laeva ehitus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Tallinki uue LNG laeva visand.
Tallinki uue LNG laeva visand. Foto: Tallink

Täna alustati Meyer Turku laevatehases Tallinki uue generatsiooni LNG kiirlaeva ehitamisega.

Töönime NB1391 kandva laeva kujundamis- ja planeerimisfaas kestis kuus kuud ning nüüd alustati 3D-mudeli järgi laevablokkide terasest väljalõikamist, teatas Tallink. Kiilupanek on plaanitud aasta lõpuks ning laeva valmimine 2017. aasta alguseks.

Laeva maksumus on ligi 230 miljonit eurot. Tallink finantseerib laeva ehitamist 184 miljoni eurose pikaajalise laenuga Nordea pangast, mida käendab Soome ekspordiagentuur Finnvera.

Tallinki juhatuse esimehe Janek Stalmeisteri sõnul sillutab uus kiirlaev Tallinna-Helsingi laevaliikluses teed uuele ajastule tänu keskkonnasäästlikkusele ja innovatiivsetele tehnilistele lahendustele.

«Tallinki uue kiirlaevaga astume uue sammu LNG reisilaevade tehnilises arendustöös – kõik saab olema tellija erisoovide järgi. Turu laevatehase jaoks tõstab see tootmismahtu 2016. aastal tänavusega võrreldes 30 protsenti,» ütles Jan Meyer, Meyer Turku Oy juhatuse esimees.

Uus laev saab olema 212 meetrit pikk ja kogumahutavusega 49 000 tonni. Laev hakkab seilama Tallinna ja Helsingi vahel Tallink Shuttle'i kaubamärgi all, võttes korraga peale kuni 2800 reisijat.

Tagasi üles