Päevatoimetaja:
Sander Silm

Soomes otsitakse riigile rahvusvahelist kuvandit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Soomlastele meeldib saunatada ja jäähokit vaadata. Pildil hokisõbrad Helsingis Hartwall Arenal.
Soomlastele meeldib saunatada ja jäähokit vaadata. Pildil hokisõbrad Helsingis Hartwall Arenal. Foto: SCANPIX

Kuigi spetsialistide raport avaldatakse 10. novembril, on siiski mõned põhiasjad Soome kui brändi tugevustest jõudnud ajakirjandusse.

Helsingin Sanomate tänasest artiklist selgub, et Soome tugevusteks on loodus, vesi, oskusteave ja diplomaatiline võimekus.

«Oleme püüdnud määratleda, mis me oleme, mis on meie tugevused. Ja mis võiksid olla meie tugevused kahekümne aasta pärast, kui neile keskenduda,» ütles riikliku nii-öelda brändikomisjoni liige Kirsi Piha.

Kui loodusega on asi selge, siis vee all peab komisjon silmas seda, et kuna prognooside kohaselt muutuvad veevarud maailmas aja jooksul aina väärtuslikumaks, muutub vesi peaaegu et strateegiliseks ressursiks. Teise uudse aspektina Soome tugevuste juures märkis komisjon ära rahuvahendamise, kus seni on suuri tegusid teinud Soome endine president Martti Ahtisaari.

Oskusteabe all peab komisjon silmas soomlaste insenerioskusi usaldusväärsete ja toimivate tehnoloogiliste süsteemide loomisel ja võimet arendada teadmispõhist majandust.

Veel toob komisjon oma raportis välja mahepõllunduse, mida osakaalu soovitab «radikaalselt» suurendada.

Enne raporti täielikku avaldamist lastakse selles leiduvaid ideid arendada ka Helsingis tegutseval Demose mõttekojal. Ühe brändikomisjoni liikme sõnul antakse asi Demose kätte seepärast, et komisjoni enda mõtted jäid pisut poolikuks.

Huvitava detailina väärib märkimist, et komisjoni juhib Nokia endine juht Jorma Ollila, kelle töö kohta võib ülekantud tähenduses öelda, et ta «otsib Soomele (uut) Nokiat».

 

 

Tagasi üles