Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades kümnendiku. Enim kasvas müük interneti teel.
Müük internetist näitas juunis ülikiiret kasvu
Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 63 protsenti. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 48 protsenti).
Samuti suurenes müük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 35 protsenti). Juunis pöördus taas tõusule ka aasta algusest väikeses languses püsinud tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste jaemüük, näidates 13 protsendilist kasvu eelmise aasta sama kuuga võrreldes.
2015. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 461,3 miljonit eurot, seega jäi juunis kauplustesse 351 eurot elaniku kohta, teatab Statistikaamet.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük, mis mais märgatavalt kiirenes, kiirenes juunis veelgi. Kui aprillis kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12 protsenti ja mais 18 protsenti, siis juunis oli kasv 21 protsenti.
Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Juunis suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta juuniga võrreldes kaks protsenti.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta juuniga võrreldes püsivhindades kuus protsenti.
Maiga võrreldes suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades kaks protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 0,5 protsenti. 2015. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades kaheksa protsenti.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 534,8 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86 protsenti. 2014. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades kuus protsenti, eelmise kuuga võrreldes kaks protsenti.