Nii nagu kasvab nutitelefonide populaarsus, kasvab ka mobiilipanganduse populaarsus ja kasutamine. Täna teevad kliendid üle 99% kõikidest tehingutest elektroonilistes kanalites, näitas Swedbanki hiljutine uuring.
Kolm suurt muudatust, mis ootavad pangandust lähiajal ees
Kas mäletad, millal viimati pangakontorit külastasid, et teha ülekanne? Enamik meist ilmselt ei mäleta. Inimeste käitumis- ja tarbimisharjumused on selgelt muutunud kogu maailmas.
1970. ja 1980. tõid meile pangaautomaadid, 1990. keskpaigas ja 2000. aastatel harjusid inimesed üha enam internetipangaga ja 2010. aastast mõjutab pangandust üha enam just tehnoloogia. Ja tulemus?
Viimase viie aasta jooksul on pangakontorite külastamine langenud üle 30 protsendi ning see langeb pidevalt edasi. Eelkõige ootavad kliendid oma pangalt interneti- ja mobiilipanga (Swedbankil juba ligi 100 000 igakuist kasutajat) kiirust, operatiivsust ja innovaatilisust. Ent mis võiksid olla need muudatused, mis ootavad ees pangandust?
Panga esinduste olemus muutub – viie aasta pärast on pangakontorid praegustest sootuks erinevad. Juba täna on suund nõustamiskeskuste poole, kus kliendid saavad igakülgset professionaalset nõustamist erinevatel finantsteemadel. Viie aasta pärast on panga füüsiline esindatus keskendunud personaalsele konsultatsioonile. Just viimane on see, mida inimesed üha enam vajavad. Üks mis kindel – panga füüsiline esindatus ning sularaha ei kao kuhugi. Üks keskendub nõustamisele, teine on kolinud masinatesse.
Mobiilipank kogub populaarsust – Ilmselt ei tule kellelegi üllatusena, et millenniumi põlvkond (sündinud 1982-1999) eelistab igas aspektis mobiilipanka. Aga ka isegi nii-öelda beebibuumi põlvkond (sündinud 1946-1964) liigub üha enam tehnoloogia suunas.
Pangandus arenebki kõige enam just arvutiklaviatuuril ja nutitelefonil. See on inimeste jaoks mugavam, võtab vähem aega ja kokkuvõttes on ka soodsam. Mobiilipanga kõige suurem tugevus ongi justnimelt mugavus. Kunagi varem pole ülekande tegemine olnud nii kiire.
Parem kasutajamugavus – Pangad peavad töötama selle nimel, et muuta kasutajamugavus maksimaalselt heaks. See kehtib nii erinevatele teenustele kui ka mobiilirakendustele. Pangandus on alati olnud väga traditsiooniline, ent tulevik toob tänu tehnoloogiale palju uuendusi.
Tulevikupangandus? Üks, mis kindel, tulevikus muutub pangatehingute tegemine veelgi kasutajasõbralikumaks. Üha enam hakatakse tõenäoliselt kasutama biomeetriat, mille abil on telefonil võimalik end lihtsalt identifitseerida vaid näpuliigutusega.
Kuna üha enam inimesi omab nutikella, ennustatakse, et õigepea hakatakse ka panganduses selles suunas vaatama. Vähemalt praegu on nutikellade kasutamine veel üsna algstaadiumis. Ent ennustatakse, et tulevikus saab näiteks nutikella abil poodelda nii, et virtuaalne assistent annab nõu nii kulutuste kui ka säästmise osas.