Euroopa Liidu ametivõimud uurivad Pariisi Disneylandi vastu esitatud süüdistusi, mille järgi võtab teemapark briti ja saksa klientidelt rohkem raha kui prantslastelt. Arvatavasti paneb juhtum aluse laiemale hinnadiskrimineerimise uurimisele kogu Euroopas.
Disneylandi süüdistatakse brittidelt ja sakslastelt raha koorimises
Euroopa Komisjon käskis Prantsusmaal uurida, kas teemapark sahkerdab ebaausalt hindadega, juhtides tähelepanu juhtudele, mil Prantsuse kliendid on maksnud puhkusereisi eest 1346 eurot, samal ajal kui Briti külastajatelt on küsitud sama paketi eest 1870 eurot ja sakslastelt 2447 eurot. Hinnavahe on seega 524–1098 eurot.
Euroopa Liidu esmase hinnangu järgi maksavad Briti tarbijad Disneylandis ühepäevapiletite eest ligikaudu 15 protsenti rohkem kui prantslased, kirjutab Financial Times. Prantsusmaa tarbijad saavad teisigi lisahüvesid, näiteks suurte perede allahindlusi, erihindu, aastaseid pakette ning kuumaksevõimaluse.
Tarbijad on süüdistanud Pariisi Disneylandi, kuna ettevõte on takistanud neile juurdepääsu odavatele pakkumistele, mis on saadavad Prantsusmaa ja Belgia elanikele. Diskrimineerimine toimub tavaliselt elukohapõhiste maksete ja tarnereeglitega, valikuliste pakkumistega või tarbijate suunamisega riiklikele veebilehekülgedele, kus on kallimad hinnad.
Euroopa tarbijate organisatsiooni esindaja ütles, et kui tarbija asukoha järgi piiratakse tema juurdepääsu veebilehele, viib see hinnadiskrimineerimiseni. Lisaks ei lähe see kokku ühtse turu põhimõtetega ja piirab tarbija valikuid.
Brüsseli seatud fookusel on laiemad tagajärjed jaemüügi ja teenuste sektorile kogu Euroopas: komisjon uurib kaebusi Amazoni, Hispaania hotelliomanike, Austria suusatõstukite käitajate ja isegi Veneetsia avalike tualettide süsteemi vastu.
Välja arvatud erandjuhtudel keelab Euroopa Liidu teenuste direktiiv küsida tarbijatelt rohkem raha nende rahvuse või elukoha tõttu. Euroopa Liidu reeglite järgi võivad erinevatele rahvustele kehtestatud hinnad erineda juhul, kui selleks on objektiivsed põhjused, näiteks erinevad turutingimused, hooajalised erinevused nõudluses või erinevad pühadeajad. Pariisi Disneyland ütleb, et nende kampaaniad kohalikel turgudel on koostatud broneeringumustrite ja koolivaheaegade järgi.