Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Praakkauba eest nõutakse raha ka pärast garantiiaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Foto: Panther Media / Scanpix

Paari aasta eest firmalt EParts.ee sõiduki varuosad, veepumba ja hammasratta komplekti ostnud inimene pöördus tänavu aprillis uuesti firma poole, et saada tagasi komplekti kuulnud pingutusrulliku purunemisest tekkinud kulu. 

Tarbijakaitse komisjoni otsuses on kirjas, et rulliku vahetamine maksis 81,6 eurot.

Kaupleja soovis, et talle antakse eelnevalt üle purunenud rullik ja täidetakse garantiitaotluse vorm. Kaupleja viitas ka sellele, et kauba garantiiaeg on läbi.

Komisjoni hinnangul ei saanud pingutusrullikul purunenud terasest detail tekkida tarbija süül ning tegemist on ilmse valmistusveaga. Samuti pole garantiiaja möödumine selle juhtumi puhul oluline, sest võlaõigusseaduse § 218 lg 2 alusel vastutab tarbijale müügi puhul müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.

Komisjoni liikmed otsustasid üksmeelselt, et rahuldavad tarbija kaebuse. Seega kohustab komisjon kauplejat maksma tarbijale viivitamatult 81,6 eurot.

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Tagasi üles