Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kumb on parem investeering, Ferrari või Ferrari aktsia?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
1960ndate alguse Ferrari 250 GTO Berlinetta koos teiste Ferraridega Californias autooksjonil aasta tagasi. Auto müüdi lõpuks 38 miljoni dollariga.
1960ndate alguse Ferrari 250 GTO Berlinetta koos teiste Ferraridega Californias autooksjonil aasta tagasi. Auto müüdi lõpuks 38 miljoni dollariga. Foto: Michael Fiala / Reuters

Pärast Fiat-Chrysleri plaani avalikustamist luksusautode tootja Ferrari aktsiad börsile tuua uuris Bloomberg, kas investoreil oleks mõistlik aktsiaid osta või ehk on auto ise parem investeering.

Fiat-Chrysleri juht Sergio Marchionne peab Ferrarit luksuskaubaks, seega on Bloombergi hinnangul paslik seda võrrelda mitte teiste autotootjate, vaid hoopis luksuskaupade tootjatega nagu Prada. Luksuskaupade tootjate aktsiad on börsil kõrgemalt noteeritud, nende P/E (aktsia hind jagatud aktsia kohta saadava tuluga) tase on üldiselt 20 ja üle. Autotootjate aktsiad kauplevad aga poole madalamal tasemel.

Bloombergi Euroopa moe indeks, kuhu kuuluvad selliste ettevõtete nagu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton ja Hermes International aktsiad, on võrreldes 2006. aastaga kahekordselt tõusnud. Aga samas on 2011. aastal börsile tulnud Prada aktsia praegu 16 protsenti madalamal avaliku emissiooni hinnast.

Samal ajavahemikul – 2006. aastast tänaseni – on aga klassikaliste Ferraride hinnad mitmekordistunud. Hagerty hinnaindeks, kus on 13 kõige enim nõutud Ferrari mudeli hinnad, tootmisaastaga 1950ndatest 1970ndateni, on kasvanud selle ajavahemikuga ei rohkem ega vähem kui seitsmekordselt.

Näiteks 2009. aasta kevadel oli Hagerty järgi Ferrari populaarsemate vanade mudelite, nagu Ferrari 250, keskmine hind 1,5 miljonit USA dollarit. Praegu läheneb see keskmine 5,5 miljonile.

Isegi uuemad mudelid on turul kuum kaup. 1990ndate alguseni tootmises olnud Testarossa hind on viimase aastaga kahekordistunud, rääkis Bloombergile Rob Johnson, Inglise firma Classic & Sports Finance tegevjuht.

«Hinnad ei saa igavesti sedamoodi tõusta, kuid nad ka ei kuku, sest see on käegakatsutav reaalne investeering,» ütles Johnson agentuurile.

Johnsoni sõnul olid vana Ferrari ostjad veel kaks aastat tagasi põhiliselt autoentusiastid. Nüüd ostetakse Ferrarit aga üha enam kui investeeringut.

Siiski on ka klassikaliste vanade autode turul olnud kriise, viimati 1990ndate alguses, mil hinnad kukkusid üle 70 protsendi. Sestap võib Ferrari aktsia olla ikkagi autost turvalisem investeering.

Tagasi üles