Venemaa majandusele ja riigieelarvele on naftatulu väga tähtis. Juunis kohtus Venemaa energiaminister Aleksander Novak Saudi Araabia naftaministriga, kus lepiti kokku, et mõlemad riigid oma naftatootmist ei vähenda. Teatavasti on OPEC-i, eesotsas Saudi Araabiaga, eesmärk tõrjuda turult eemale oma peamised rivaalid - USA kildanafta tootjad. Ka Venemaa plaanib oma senist suurt naftatoodangut säilitada ka järgmisel aastal.
USAs on kildanafta tootmist muudetud aga märksa efektiivsemaks. Kuigi kildanaftatootjate võlgnevus on jätkuvalt kõrge, on nende kohustused vähenenud, mis aitavad omakorda toodangu piirkulusid madalamale viia. Kahjuks ei võimalda praegune naftahind enamikel USA kildanaftatootjatel piisavalt kasumit teenida ning selleks aastaks on planeeritud kokku ligikaudu kolmandiku võrra vähem investeeringuid. Investeeringute vähenemine seab aga pikas vaates riski alla tootmismahu kasvu.
Madalatel naftahindadel kahetine mõju
Odavama naftahinna otsene mõju on Eesti majanduse jaoks lühiajalises vaates kahtlemata positiivne, kuna soodustab elanike tarbimist ning vähendab ettevõtete tootmiskulusid, eelkõige transpordisektoris. Samuti pehmendab see kütuseaktsiisi tõstmise mõju kütuse jaehindadele. Seevastu, põlevkiviõlitööstusele on praegused madalad naftahinnad väga ebasoodsad, kuid üksi selle tegevusala panus Eesti majanduskasvu ei ole suur.
Mida madalam on kütuse sisseostuhind, seda kõrgem on maksude (kütuseaktsiis ja käibemaks) osakaal. Maksude osakaal bensiini jaehinnas on veidi üle poole. Seetõttu ei ühti ka Eestis mootorikütuse jaemüügihindade ja toornafta maailmaturuhindade kasvukõverad. Kui näiteks juunis oli maailmaturul toornaftahind 44 protsenti madalam kui aasta varem, siis Eestis oli mootorikütuse jaehind madalam vaid 9 protsenti. Maksude suur osakaal silub kütuse jaehinnas suuremad kõikumised, kui nafta maailmaturuhind järsult tõuseb või langeb. Eestis mõjutab mootorikütuse jaehinda lisaks veel euro nõrgenemine, mis muudab sisseostetud kütuse kallimaks.