Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tasub teada: kuidas piirab riik busside väljumisaegu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Busside väljumisaegade sagedus on seadusega paika pandud.
Busside väljumisaegade sagedus on seadusega paika pandud. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Praegu kehtiva ühistranspordiseadusesse on sisse kirjutatud kui suur vahe peab olema kahel väljumisel, mis sõidavad samas suunas. Selle aasta oktoobris senine kord muutub vabamaks.

Busside väljumiste minimaalne ajaline vahe peatusest

Suurtest keskustest (Tallinn, Tartu, Pärnu, Narva, Jõhvi ja Kohtla-Järve)

 

Ekspresskaugliin

Kiirkaugliin

Lihtkaugliin

 

Tipptund

30 min

 

30 min

30 min

Muul ajal

 

60 min

60 min

60 min

Maakonnakeskustest (v.a suured keskused)

 

Ekspresskaugliin

Kiirkaugliin

Lihtkaugliin

 

Tipptund

45 min

 

45 min

45min

Muul ajal

 

90 min

90 min

90 min

Muudest keskustest (üle 5000 elaniku)

 

Ekspresskaugliin

Kiirkaugliin

Lihtkaugliin

 

Tipptund

60 min

60 min

60 min

Muul ajal

 

120 min

120 min

120 min

1. Tipptunniks loetakse ajavahemikku, mille jooksul sõitjad sooritavad põhilise osa oma reisidest antud liinil.

2. Keskustena arvestatakse asulaid koos neid ümbritseva piirkonnaga, mille tõmbekeskuseks antud asula on.

3. Ekspresskaugliini ja kiirkaugliini väljumised peavad võimaluse korral jagunema võimalikult ühtlaselt.

4. Ekspressbuss peatub  reeglina ainult liini alg- ja lõpppeatuses.

5. Kiirbuss  teeb liinil lisaks alg- ja lõpp-peatusele täiendavaid peatusi reeglina mitte sagedamini kui iga 20 kilomeetri järel.

6. Kaugliinibuss  teeb liinil lisaks alg- ja lõpp-peatusele täiendavaid peatusi reeglina sagedamini kui marsruudi pikkuse iga 20 kilomeetri järel.

Tagasi üles