MTA ei hakka inimeste kodudes käima ega tungi nende privaatsfääri.
Inimese nõusolekuta ei tohi MTA inimese koju siseneda. Seda õigust pole MTA-l olnud, ei ole, ega tule. Eluruumi ei tohi selles elavate isikute loata siseneda ka siis, kui maksukohustuslane teeb seal oma tööd ehk seal toimub tema majandus- või kutsetegevus.
Vaatlus ei ole sama mis jälitus.
Vaatlus on sisuliselt kohale minek, asjaolude vaatamine ja vajadusel kirjapanemine. Ametnik võib teha vaatlust äriühingu majandustegevuse kohta ka praeguse seaduse järgi. Üldjuhul teatatakse sellest ka ette. Vaatlus on avalik ehk ametnik on vormis ja on nähtav. Jälituse puhul see nii ei oleks. Maksuametnik ei või vaatluse käigus läbiotsimist teha, avada lukustatud ruume või panipaiku – seadusega on see ühemõtteliselt keelatud.
Vaatlust tehakse ettevõtte majandustegevuse ajal, ehk kui töö käib öösel, siis võib ka vaadelda öösel. Näiteks tehakse töötamise registri vaatlusi, et kontrollida, kas töötaja on ikka ametlikult tööl.
Ka ei saa teha vaatlust eluruumides vastu seal elavate inimeste tahet, isegi seal toimuva majandustegevuse korral.
MTA ei hakka vaatlust korraldades luba küsimata ja salaja töökohtadesse sisenema.
Vaatluseks pole valdaja luba vaja vaid siis, kui tegemist on avaliku kohaga, kus territoorium pole tara või tõkkega piiratud ja inimesed võivad seal viibida, nt tänav või avalik parkla. Sellisel juhul võib ka maksuametnik seal ilma valdaja loata vaatlust läbi viia. MTA teatab vaatlusest ette, andes piisava aja seisukoha kujundamiseks vaatluse suhtes, välja arvatud kiireloomulistel juhtudel või kui ette teatamine võib ohustada vaatluse eesmärgi täitmist.