Hanketingimused olid juba algusest peale ebaselged ning ebatäpsed, märgib Népszabadság. Hankeprotsessis osalenud metrood haldav ettevõte Metróért Egyesület juhtis sellele Budapesti transpordiameti tähelepanu juba alguses; amet vastas, et tingimusi täpsustatakse hiljem. Seda aga ei juhtunud ning mitmed tehnilistest nõuetest ei jõudnud Eesti ettevõtteni ka protsessi lõpuks, kirjutas leht.
Segaduse lahendamiseks pöördus Skinest Rail nii Euroopa Komisjoni kui ka Ungari riigihangete vaidlustuskomisjoni (Közbeszerzési Döntobizottság) poole. Lisaks esitas Skinest segaduse lahendamiseks abipalve ka Eesti välisministeeriumile. Mais saatis endine välisminister Keit Pentus-Rosimannus sellesisulise kirja Ungari arendusministrile Miklós Sesztákile, esmaspäeval rääkis Ungari välisministriga Brüsselis ka välisminister Marina Kaljurand.
«Palusime Ungari poolel oodata hanke võitjaga lepingu allkirjastamisega seni, kuni hanke läbiviimisele on oma hinnangu andnud Ungari vastav komisjon. Meie eesmärgiks on tagada, et hankeprotsess toimuks läbipaistvalt ning vaidlused lahendataks vastavalt Ungari ja Euroopa Liidu riigihangete alasele seadusandlusele,» ütles välisministeeriumi pressiesindaja Maria Belovas BNS-ile.
Algselt soovis Budapesti linnavalitsus hankeprotsessi hoolimata vaidlustustest mitte peatada. «Aega ei saa raisata,» ütles Budapesti linnapea István Tarlós Index.hu teatel juuli alguses. «Elud on kaalul,» lisas ta väljaandele. Jakovlev märkis, et lisaks võttis Ungari parlament vastu Budapesti linna investeerimisprojektide hankemenetlusi kiirendava seaduse – seda samal päeval, kui BKV teatas, et hanke on võitnud Metrovagonmaš.
Eestil õnnestus hankemenetlus siiski ajutiselt peatada; kolmapäeval helistas Kaljurannale Ungari välisminister Péter Szijjártó. «Ta teatas, et protsess on peatatud ning Skinesti kaebust arutatakse Ungari riigihangete vaidluskomisjonis esmaspäeval,» rääkis Belovas.