Legendaarne tsiklitootja Harley-Davidson tõmbab tootmist tagasi – tugev dollar ja konkurentide sooduskampaaniad on tekitanud 112-aastasele firmale vastiku vastutuule.
Kaikad kodarates: Harley-Davidsoni pidurdavad kallis dollar ja odavad rivaalid
Oma kevadises pressiteates nimetas Harley-Davidson rivaalide nagu Kawasaki, Honda ja Polarise allahindlusi «agressiivseteks». Eile kärpis ettevõte tänavuse müügikasvu prognoosi 4-6 protsendi juurest 2-4 protsendi peale.
Harley on otsustanud pigem toodangut kärpida, kui hindu langetada, kirjutab Financial Times. Firma sõnutsi tuleneb see soovist «kaitsta oma brändi esinduslikkust».
Oma suurimas kliendisegmendis – ameeriklastest meesterahvad vanuses 35 aastat ja üle selle – oli Harley mullune turuosa muljetavaldavad 62 protsenti (2008. aastal 49 protsenti).
Regiooniti oli Harley-Davidsoni tänavune teine kvartal säravaim Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas – 16,6 protsenti müügikasvu vaatamata Hiina majanduse jahtumisele. Euroopas tuli alla neelata 8,9 protsendine müügi langus.