Eestiski aastakümneid kasutusel olnud, tihti auklikuks muutuv, teevaaludeks vajuv ja temperatuuri vahetuse tõttu pragunev teede asfaltkate võib peagi saada ajalooks.
Mitte enam hullumeelne idee – plastteed tõotavad asfaldile hävingut
Nimelt tutvustas Hollandi ettevõte VolkerWessels mõne nädala eest oma versiooni plastkattega teedest. Need on kergekaalulised ja lihtsa paigaldusviisiga, mitu korda lühema ehitus- ja pikema kasutusajaga, sisuliselt hooldusvabad, ilma- ja keemilise korrosiooni kindlad – nii kirjeldab ettevõte plastteede eeliseid.
Plastist teekate peaks püsima muutumatuna temperatuurivahemikus -40 kuni +80 kraadi.
Lisaks valmistataks plastteed 100 protsenti taaskasutatud materjalist – ookeanist välja korjatud plastist - ning avab palju võimalusi innovatsiooniks: elektritootmine rataste alt, vaiksed teekatted, soojendatud teed, modulaarne ehitus.
Plastteede konstruktsiooni saab luua ka õõnsusi, mida saab vabalt kasutada kaablite, liiklusstatistikat mõõtvate andurite ja torude tarvis ning vihmavee ärajuhtimiseks.
VolkerWessels on nüüd asunud looma plasttee prototüüpi, et seda juba sõidukitega katsetama asuda – sealhulgas selle omadusi vihma ja jää tingimustes.
The Guardiani teatel on seni suurimat huvi plastteede vastu üles näidanud Hollandi linn Rotterdam ning VolkerWessels on lubanud linna katsetänaval maailma esimese plasttee püsti panna kolme aasta jooksul. Ettevõte otsib praegu ka teisi koostööpartnereid.
Asfaltitootmine hõlmab koguni 1,6 miljonit tonni CO2 emissiooni aastas.