Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mitte enam hullumeelne idee – plastteed tõotavad asfaldile hävingut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Plastiktee kontseptsioon
Plastiktee kontseptsioon Foto: VolkerWessels

Eestiski aastakümneid kasutusel olnud, tihti auklikuks muutuv, teevaaludeks vajuv ja temperatuuri vahetuse tõttu pragunev  teede asfaltkate võib peagi saada ajalooks.

Nimelt tutvustas Hollandi ettevõte VolkerWessels mõne nädala eest oma versiooni plastkattega teedest. Need on kergekaalulised ja lihtsa paigaldusviisiga, mitu korda lühema ehitus- ja pikema kasutusajaga, sisuliselt hooldusvabad, ilma- ja keemilise korrosiooni kindlad – nii kirjeldab ettevõte plastteede eeliseid.

Plastist teekate peaks püsima muutumatuna temperatuurivahemikus -40 kuni +80 kraadi.

Lisaks valmistataks plastteed 100 protsenti taaskasutatud materjalist – ookeanist välja korjatud plastist - ning avab palju võimalusi innovatsiooniks: elektritootmine rataste alt, vaiksed teekatted, soojendatud teed, modulaarne ehitus.

Foto: VolkerWessels

Plastteede konstruktsiooni saab luua ka õõnsusi, mida saab vabalt kasutada kaablite, liiklusstatistikat mõõtvate andurite ja  torude tarvis ning vihmavee ärajuhtimiseks.

VolkerWessels on nüüd asunud looma plasttee prototüüpi, et seda juba sõidukitega katsetama asuda – sealhulgas selle omadusi vihma ja jää tingimustes.

The Guardiani teatel on seni suurimat huvi plastteede vastu üles näidanud Hollandi linn Rotterdam ning VolkerWessels on lubanud linna katsetänaval maailma esimese plasttee püsti panna kolme aasta jooksul. Ettevõte otsib praegu ka teisi koostööpartnereid.

Asfaltitootmine hõlmab koguni 1,6 miljonit tonni CO2 emissiooni aastas.

Tagasi üles