Microsoft uputab inimesi Facebooki infosse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Microsofti otsingumootor Bing hakkas ameeriklastele näitama, millised kaubad, restoranid ja filmid meeldivad nende sõpradele Facebookist.


Kahe ülalmainitud ettevõtte liit kestab juba neli aastat ja süveneb üha. Eesmärgiks on ühise rivaali Google’i alistamine.

Eile alanud manööver peaks parandama otsingukogemuse kvaliteeti, kuna tulemusi mõjutavad selliste inimeste arvamused, kelle tähelepanekuid otsingut sooritav isik väärtustab – selle asemel, et tugineda masside eelistustele või algoritmilistele oletustele veebi sisu väärtuse kohta.

«See ongi see kauaoodatud «sotsiaalotsing», millest ma rääkinud olen ja mille järele juba aastaid igatsesin,» kirjutas Altimeter Groupi analüütik Charlene Li.

Ühtlasi sai Bingist, mis on Google’i ja Yahoo järel otsingumootor nr 3, viies ja suurim Facebooki «kohese personaliseerimise» teenuse kasutaja, mis annab partner-veebisaitidele teada Facebooki liikme saabumisest.

Kui keegi Facebooki kasutajatest – ja neid on maailmas üle 500 miljoni – Bingi külastab, ilmub talle kastike, kus teda Facebooki nime järgi tervitatakse ning antakse teada, et otsingutulemusi on täiustatud andmetega selle kohta, mis meeldib nende sõpradele suhtlusvõrgustikust.

Kui inimene ei kliki nelja Bingi sessiooni jooksul «tänan ei» peale, hakkabki ilmuma uus info.

Kuna see kõik juhtub isegi siis, kui inimene anonüümselt Bingi kaudu midagi otsib, võib see alguses mõjuda ehmatavalt: otsingumootor ja Facebook jagavad omavahel minu infot.

Samas jääb saladuseks see, mida inimene parasjagu otsis. Samuti impordib Bing avalikult vaid neid Facebooki «meeldimisi», mis on pandud üles kõigile vaatamiseks.

Uus funktsioon sekkub juhul, kui Facebooki kasutajad on Bingi kasutades sisse logitud või neil on «küpsiseid», mis salvestavad nende Facebooki põhiandmed personaalarvutisse või mingisse muusse seadmesse.

Paljude otsingute puhul näitab Bing oma traditsioonilisi linke, lisades tulemuste avalehel nende keskele või alla väikese Facebooki mooduli. Moodulites on üks või kaks linki, mis näitavad, kui mitmele Facebooki sõbrale see asi meeldib. Moodul annab ka mõned sõprade nimed.

Microsofti ja Facebooki juhtide sõnutsi on ettevõtmine juba käivitusfaasis kasulikuks osutunud. Nimelt õnnestus otsijatel kiiremini selgusele jõuda, kus on parim restoran või millist filmi vaadata tasuks.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles