Infortar soovis omandada Air Lituanica varad

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AS Infortar juhatuse esimees Ain Hanschmidt.
AS Infortar juhatuse esimees Ain Hanschmidt. Foto: Toomas Huik

Eesti Infortar on saatnud mais Leedu ametivõimudele kirja, milles seisab, et ettevõte soovis omandada lennufirma Air Lituanica varasid.

"Koos Air Lituanica juhatuse ja töötajatega oleme põhjalikult analüüsinud ettevõtte praegust finants- ja tegevussituatsiooni ning analüüsinud võimalust jätkata platvormiga tegevust," seisab mai alguses saadetud kirjas.

"Meie eesmärk on saada regiooni suurimaks lennukioperaatoriks Balti ja Skandinaavia turul jätkusuutliku ja kasumliku pikaajalise ärimudeliga," kirjutab Infortar.

Infortar märgib mai alguses saadetud kirjas, et ettevõte ei ole lühikeses ja keskpikas perspektiivis majanduslikult jätkusuutlik ning teenib suurt kahjumit ja vajab pidevat rekapitaliseerimist aktsionäride poolt. Praeguseks on Air Lituanica tegevuse peatanud.

Selle asemel sooviks Infortar muuta Air Lituanica struktuuri ning luua sünergiat Estonian Airiga. Uue loodava firma peakontor asuks Eestis, ent müügiosakond ning põhitegevus asuks Leedus.

Esialgu sooviks Infortar Vilniusse paigutada vähemalt kaks 70-kohalist lennukit, palgata kohalik lennumeeskond ning käivitada algne lennuvõrk. Ühisel firmal oleks kaks regioonikeskust, üks Vilniuses ja teine Tallinnas, samuti lennataks näiteks Brüsselisse linna poliitilise tähtsuse tõttu ning Saksamaa linnadesse riigi majandusliku tähtsuse tõttu.

Samuti sooviks Infortar tihendada lennuliiklust Vilniuse ja Tallinna vahel. Eestist sõidaksid lennukid edasi Helsingisse, Kopenhaagenisse, Oslosse ja Trondheimi. Esimese 15 kuu jooksul sooviks Infortar teenindada 200 000 reisijat. Tegevust alustada soovis Infortar 2015. aasta oktoobris.

Pikaajaliselt sooviks Infortar, et loodaval ühisfirmal oleks Vilniuses 5–8 lennukit, laiendatud lennuvõrk, kohu kuuluksid ka näiteks London, Moskva, Varssavi, Milano ja Pariis; samuti sooviks Infortar, et loodaval firmal oleks pikas perspektiivis allhankelendude võimekus, teenindamaks riike nagu Rootsi, Taani ja Soome.

Infortar on valmis kombineeritud platvormi investeerima ligikaudu 50 miljonit eurot, seisab kirjas. Vilniuse linnalt ja Leedu riigilt soovis Infortar mai algusest esialgsete kulude katteks 2015. aastal alustamisel 3 miljonit või 2016. aastal alustamisel 5 miljonit eurot.

AS Infortar on investeerimisfirma, millele kuulub muuhulgas 36 protsenti Läänemere juhtivast laevandusfirmast AS Tallink Grupp.

Infortar on hoolimata Estonian Airi eelmise aasta 10,4 miljoni suurusest puhaskahjumist jätkuvalt huvitatud ka Eesti riikliku lennufirma omandamisest, kui Euroopa Komisjon teeb positiivse otsuse riigiabiküsimuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles