Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sakslased on hädas rattavarastega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Jalgratta varastamine
Jalgratta varastamine Foto: Aldo Luud / Õhtuleht / Scanpix

Kuigi Saksa politsei otsib võimalusi jalgrattavargustele piiri panna, nende arv järjest kasvab ja leitud rataste hulk on mikroskoopiline.

Mullu varastati Saksamaal 340 000 jalgrattast, mis on 23 000 ratast rohkem kui 2013. aastal, vahendab Local teisipäeval avalikustatud turu-uuringute veebilehe billinger.de andmeid. Kõige enam kasvas jalgrattavarguste arv aastaga Saksa pealinnas Berliinis – ligi 10 protsenti.

Kahju, mis jalgrattavargad möödunud aastal inimestele tekitasid, ulatub Saksa kuritegevuse büroo andmetele tuginedes 160 miljoni euroni. Kuigi jalgrattavargused on muutunud järjest tõsisemaks probleemiks, ei ole Saksa politsei suutnud leida meetmeid selle vastu võitlemiseks.

Üksnes iga kümnes jalgrattavargus lahendatakse ja suurlinnades on see arv veelgi väiksem – iga kahekümnes vargus leiab lahenduse. Berliinis näiteks varastatakse 85 jalgratast päevas ja ainult 4 protsenti neist leitakse üles.

Kõige enam jalgrattavargusi toimub ülikoolilinnades, kus ka jalgratturite hulk on tavapärasest suurem. Tudengilinnas Münsteris varastatakse 1509 ratast 100 000 elaniku kohta. Sama tõsised on numbrid ka kahes teises mainekas Saksa ülikoolilinnas – Güttingenis ja Potsdamis.

Berliini politsei pressiesindaja sõnul on jalgrattavargused muutunud tõsiseks probleemiks. «Jalgrataste hind järjest kasvab ja varaste jaoks on võimalusi praktiliselt igal tänavanurgal,» märkis ta. Rattavarguste kasvu taga näeb ta peamiselt rattalukkude kehva kvaliteeti.

Tema hinnangul kasutavad pooled Berliini jalgratturid selliseid rattalukke, mida on väga kerge katki lõigata, mistõttu soovitab ta osta D-luku, mille turvalisuse hinne on vähemalt kümme. Küll aga ei pruugi ka need vargakindlad olla. «Jalgratast lukustades ei piisa ainult ratta lukustamisest mingi raami külge ja ööseks tuleks kindlasti luku taha panna,» märkis ta.

Kuna ainult 10 protsendi jalgrattavarguste puhul leitakse süüdlane üles, siis puudub Saksa politseil ka ülevaade, kes need jalgrattavargad täpselt on. «Meieni on jõudnud kuuldused organiseeritud gängidest, kes sõidavad mööda linna veoautodega ringi – see võib küll tõsi olla, kuid siiani ei ole me leidnud ühtegi tõendit selle kohta,» nentis ta.

Tagasi üles