Ettevõte iLike peab maksma tarbijale tagasi 499 eurot, sest telefoni Sony C6602 Xperia ostnud inimene teadis ostuhetkel, et uut telefoni saab kasutada 4G süsteemis, kuigi tegelikult ei saa.
Firma peab tagastama telefoniostjale ligi 500 eurot
Sellist infot jagas kaupleja oma kodulehel, kirjutatakse tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Kui tarbija muutis oma senist teenuste paketti 4G alustamiseks, ei hakanud 4G telefonis tööle ning ostja viis telefoni MTTC garantiiremonti. Telefoni kättesaamisel teatati talle, et sellel telefonil ei olegi 4G võimekust, see olevat Aasia regioonile mõeldud seade. Samuti teatati, et MTTC juures ei kehti garantii.
Selle peale esitas tarbija kauplejale lepingust taganemise avalduse, kuid kaupleja keeldus avalduse rahuldamisest. Nii pöördus telefoni ostnud inimene tarbijakaitseameti poole, kus ei õnnestunud pooli lepitada.
Tarbija selgitas komisjoni otsuses, et telefoni tootja Sony Warranty Claims Management System: Ver. 3.0 andmetel müüdi see telefon Araabia Ühendemiraatidesse ning see telefon ei ole mõeldud Euroopa turule. Enda sõnul oleks ta telefoni ostmisest loobunud, kui oleks teadnud, et telefonil puudub 4G.
Komisjon uuris asjas olevaid materjale, kuulas tarbija selgitusi ja leidis, et tarbija kaebus kuulub osaliselt rahuldamisele. Tuvastati, et tarbija ostetud telefonil ei olnud müügieelselt lubatud omadusi, tarbija ei saanud seda kasutada 4G süsteemis. Kaupleja ei avaldanud tarbijale ostueelselt tõest teavet. Komisjoni hinnangul on tegemist olulise lepingutingimuse rikkumisega ning tarbija lepingust taganemise nõue on põhjendatud.
Lepingust taganemisel peavad müügilepingu pooled võlaõigusseaduse kohaselt vastastikku tagastama üleantu, seega peab tarbija tagastama kauplejale telefoni ja kaupleja peab tarbija tagastama hinna 499 eurot.
Kui vaidlevad pooled komisjoni otsusega ei nõustu, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.