Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Koristusfirma jagab jätkuvalt katteta lubadusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Kodukoristus
Kodukoristus Foto: SCANPIX

Järjekordne tarbija on pidanud pettuma koristusfirma Puhastusmeistrid teenustes, nõudes raha osutamata jäänud teenuse eest tarbijakaebuste komisjoni kaudu tagasi.

Möödunud aasta septembri alguses ostis tarbija ostukeskkonna Niihea.ee vahendusel Puhastusmeistrite kodukoristuse vautšeri hinnaga 234 eurot. Vautšeri kohaselt pidi koristusfirma viima kümnel korral läbi kodukoristuse, ühe korra hind 23,40 eurot.

Tarbija sõnul tekkisid juba teenuse osutamise alguses kohe ka probleemid, kuna kaupleja ei pidanud kokkulepitud koristusaegadest kinni. Pärast neljandat kodukoristust ja korduvat kirjavahetust koristusfirmaga otsustas tarbija teenusest loobuda ning palus kauplejal tagastada osutamata jäänud kuue korra teenuse tasu summas 140,40 eurot.

Kuna kaupleja kliendile raha ei tagastanud, siis pöördus ta ka vautšeriportaali pidava Infokalender OÜ ja tarbijakaitseameti poole. Tarbijakaitseametis toimunud menetluse käigus hüvitas ostukeskkond tarbijale kaupleja rahade arvelt saamata jäänud teenuse summas 64,66 eurot, kuid pooli lepitada ei õnnestunud.

Kuna tarbija soovis kauplejalt tagasi saada ka ülejäänud osa osutamata jäänud teenuse summast ehk 75,74 eurot, siis läks vaidlus edasi tarbijakaebuste komisjonile. Viimane otsustas tarbija kaebuse rahuldada. Oma otsust põhjendas komisjon sellega, et seaduse järgi on tellijal võimalik töövõtuleping igal ajal üles öelda nagu ka ettemaksuna tasutud summa osutamata teenuse eest tagasi küsida.

Kauplejalt endalt ei olnud võimalik ei telefonitsi ega meili teel juhtumi osas kommentaari saada. Vautšeriportaali Niihea.ee tegevjuhi Martin Ritsoni sõnul on ta teinud koristusfirmaga koostöös kokku kümme kampaaniat, kuid tema sõnul on tegemist probleemse kliendiga ja rahulolematust nende poolt pakutava teenusega näitasid viimase kampaania käigus üles kaks inimest.

«Kuna minu käes oli veel Puhastusmeistrite kampaania teine osamakse, siis ma maksin neile mõlemale tagasi proportsionaalselt, vastavalt nende endi tagasinõude summale – ülejäänud raha oleks pidanud maksma koristusfirma, sest neile oli see summa juba edasi kantud,» räägib Ritson, mille arvelt ta sai osa summast teenusest loobunud tarbijatele tagastada.

«Mina olen alati nende klientide poolt, kes minu kaudu ostavad neid teenuseid ja suures osas ma nende nõuded rahuldan, kui mul on võimalik,» märkis vautšeriportaali juhataja. Samuti tõi ta näite ka ühest oma tuttavast, kes samuti oli mainitud koristusfirma pakkumise võtnud, kuid sellega rahule ei jäänud. «Teenus ei olnud kvaliteetne, nad mitu korda muutsid aega, millal nad pidid tulema,» loetles ta.

Ka varasemalt on koristusfirmaga Puhastusmeistrid tarbijatel probleeme olnud. Viimane tarbija kasuks tehtud tarbijakaebuste komisjoni lahend pärineb juuni algusest, kus komisjon rahuldas tarbija nõude ettemakstud 264 euro osas.

Tagasi üles