Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Autorentija elu muutub lihtsamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Auto rentimine
Auto rentimine Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjoni ja ELi liikmesriikide tarbijakaitseametite eestvedamisel vaatasid viis suuremat autorendifirmat üle oma teenuste tingimused, muutes tarbija elu lihtsamaks.

«Peamiselt on tähelepanu all tingimused, mis puudutavad kindlustust ning kütusepaagi täitmise võimalusi, õiglasemat kahjukäsitlust ning hindade läbipaistvust,» kommenteeris tarbijakaitseameti teatel ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa-Tammaru.

Nii parandavad viis suuremat autorendifirmat – Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz ja Sixt –, hinnakujunduse läbipaistvust veebis tehtava broneeringu korral – tarbijale peab olema kättesaadav kogu info kohustuslike tasude ja vabatahtlike lisavõimaluste kohta, teenuse tingimuste ja nõuete kohta, sealhulgas tagatisrahaga seonduv. Tarbija peab saama ka rohkem infot kindlustuse kehtivuse, tingimuste ja hinna kohta – millistel juhtudel kindlustus katab võimaliku tekitatud kahju ning millistel mitte. Selgust vajab ka auto tankimisega seonduv.

Täpsustatakse auto vastuvõtmise ja üleandmise korda, et oleks võimalik paremini välja selgitada, millised vead on tekitatud rentniku enda poolt ja millised vead olid autol juba varem, enne kui tarbijalt küsitakse selle eest raha. Samuti tuleb sellised tehnilised vead õiglaselt hinnastada.

«Näiteks oli juhtum, kus tarbija maksis auto kättesaamisel tagatisraha 600 eurot ning tema rendiperioodi ajal tekitas keegi kolmas isik autole üliväikese kriimu, mille korrastamine maksis tegelikult alla 100 euro. Tarbijalt aga võeti selle eest kogu 600-eurone tagatisraha ning ettevõte selgitas, et nii on ju lepingus kirjas,» selgitas Vaksmaa-Tammaru.

Teenuste tingimuste ülevaatamine on tingitud tarbijate pöördumistest Euroopa tarbija nõustamiskeskuste poole. «Autorenti puudutavate pöördumiste arv on viimase kahe aasta jooksul märgatavalt tõusnud. 2012. aastal pöörduti ELi tarbija nõustamiskeskuste poole 1050 juhtumiga seoses autorendiga, 2014. aastal küündis see tervelt 1750 juhtumini,» lisas Vaksmaa-Tammaru.

Autorendifirmade teenuste tingimused peaksid saama korrastatud 2015. aasta lõpuks.

Tagasi üles