Kuigi Soome alkoholimüügiga tegelev riigiettevõte laienes möödunud aastal jõudsalt, näitab sealne alkoholimüük jätkuvalt langustrendi.
Soomlaste alkoholitarbimine liigub kainenemise suunas
Soome alkoholimonopoli Alko müüginumbrid liitri kohta näitavad juba kaheksandat aastat järjest langustrendi, vahendab Yle Uutiset.
Selle aasta esimese kuue kuu jooksul on ettevõtte alkoholimüük liitri kohta langenud 4,6 protsenti, kuigi võrreldes möödunud aasta sama perioodiga on langus olnud üks protsenti. Ainukesed joogid, mille müüginumbrid kasvu näitavad, on vahuveinid ja mittealkohoolsed joogid, kõigi teiste müük langeb.
Soome alkoholimonopoli kõigi aegade suurimad müüginumbrid olid 2007. aastal, kui läbimüük oli 113,5 miljonit liitrit. Möödunud aasta numbrid ei ulatu enam isegi 100 miljonini, näidates 15-protsendilist langust võrreldes 2007. aastaga. Kui praegune trend jätkub, siis peagi on Soome alkoholimüügi numbrid samal tasemel, mis nad olid 2000. aastate alguses.
Kuna alkoholimüügi langus ei kajastu ainult müüdud liitrites, vaid ka müüdud jookide arvus, siis saab öelda, et alates 2007. aastast on üleüldine alkoholitarbimine Soomes langenud. «Veini ja humalajookide müügistatistika näitab küll kasvu, kuid kange alkoholi müük on langenud,» rääkis Alko teenindusjuht Kari Pennanen. Tema sõnul on soomlaste kange alkoholi tarbimine langenud madalamale tasemele, kui oli 1970. aastatel.
Hoolimata alkoholimüügi langusest liitri kohta, on eelmisest aastast alates Alko poodide hulk järjest kasvanud. Möödunud aasta lõpuks oli kaupluste arv 353, mis on ühe võrra vähem kui sel aastal. Uusim kauplus avati Helsingis Pikku-Huopalahtis nädal aega tagasi. «Esialgu plaanime hoida kaupluste arvu olemasoleval tasemel,» sõnas Pennanen.
2007. aastal, kui Soome alkoholimonopol tähistas oma rekordaastat, oli ettevõttel üle Soome 14 kauplust vähem, kui neil on täna.