Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Rail Baltic sai lõpliku kinnituse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anette Parksepp
Copy
Papiniidu sild Pärnus
Papiniidu sild Pärnus Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Euroopa Liidu liikmesriigid kiitsid täna ühehäälselt heaks Euroopa Komisjoni transporditaristu toetuste paketi kogumahuga 11,93 miljardit eurot, mille üheks osaks on ka Rail Balticu projekt. Ettepaneku rahastusotsuseks tegi Euroopa Komisjon 29. juunil, tänane liikmesriikide poolne heakskiit muudab seega Rail Balticu rahastusotsuse lõplikuks.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali kinnitusel annab tänane lõplik otsus kindluse projektiga edasi minna. «Rail Balticu raudteeühendus toob Läänemere piirkonda, seal hulgas Eestisse mahuka investeeringu ning tagab tulevikus kiire ja turvalise ühendustee meie liitlastega Euroopas, mille üle tasub Euroopa ääreala väikeriigil kindlasti rõõmu tunda,» lisas Michal.

Michali sõnul tõi Euroopa Komisjon tänasel kohtumisel välja, et kõikide heakskiidetud projektide kogumaht on sedavõrd suur, et tegemist on Euroopa Komisjoni suurima ühekordse investeeringuga transporti. «Selline hinnang näitab väga selgelt, et Euroopa on võtnud eesmärgiks oma liikmesriike tugevamate ühendusteedega siduda, keskendudes eelkõige piiriülestele projektidele, mis kindlasti tähendab ka Eesti majanduspotentsiaali kasvu,» selgitas minister.

«Lisaks soovin tänada kõiki projekti seni vedanud ametnikke ja eksperte, maavanemaid ja nende meeskondi, kohalikke omavalitsusi, Euroopa Parlamendi saadikuid, Euroopa Komisjoni eelmist transpordivolinikku Siim Kallast ning praegu selles ametis olevat Violeta Bulci, samuti projekti arenguks vajalikku konstruktiivset tagasisidet andnud kodanikuühendusi ja kõiki Eesti majandusarengule kaasa elavaid inimesi,» sõnas Michal.

Eesti, Läti, Leedu ning kolme riigi osalusega ühisettevõte saavad projekti esmase etapi elluviimiseks kokku 540 miljonit eurot, millest 81,83 protsenti tasutakse Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF). Eesti osa projekti esmase taotluse eelarvest on 213 miljonit eurot, millest 174 miljonit tuleb Euroopa Liidult ning 39 miljonit riigieelarvest järgneva nelja aasta jooksul. Eestis kulub 40 protsenti nimetatud mahust erinevate ettevalmistustööde lõpuleviimiseks ning 60 protsenti Rail Baltic raudtee ehitustööde esimesteks etappideks.

Vastavalt Euroopa Komisjoni ja Balti riikide kokkuleppele peavad ehitustööd Rail Balticu trassil algama 2018. aastal.

Tagasi üles