Tarbija lugeja Reinis saatis juuni alguses sõbrale Taani kingituse, mis koosnes ühest koomilisest pildist ja liitrisest Vana Tallinnast, kuid sai peagi Omnivalt teavituse, et saadetis on riknenud.
Postipakk lõhuti juba enne välismaale jõudmist
«Küsisin korduvalt klienditeenindajalt, ega eelpool mainitud asjade edastamisel probleeme ei esine ja kas saan kindel olla, et saadetis edukalt saajani jõuab,» sõnas Reinis.
Klienditeenindaja kinnitas korduvalt, et kui kink on sobilikult pakendatud ja märgistatud, siis probleeme ei tule ja juuli alguseks jõuab see loodetavasti kohale. Pakendamise ja transpordi eest pidi mees maksma umbes 19 eurot.
Pühapäeva õhtul koju jõudes leidis lugeja postkastist teavituse, kus paluti saadetisele järgi tulla ja selgituseks oli lisatud märkus «riknenud saadetis». «Lähipäevadel käisin Männiku postkontoris saadetisel järeli ja see pilt mis avanes, ei olnud kaunis. Kuidas on see võimalik, et 4. juuni õhtul saadetakse post sorteerimiskeskusesse ja järgmise päeva lõunal saabub teavitus, et saadetis on vigastatud?» oli Reinis nõutu.
Omniva kommunikatsioonispetsialisti Erki Varma sõnul tuleb kergesti purunevate esemete saatmisel arvestada, et transportimisel võivad need paratamatult rappuda ja põrutada saada. «Haprad esemed tuleb seetõttu pakendada tihedalt purunemist välistava kaitsematerjaliga, näiteks mullikile või ajalehtedega,» lausus ta.
Ta selgitab, et pakendada tuleks nii, et esemed ei puutuks transportimisel omavahel kokku ega põrkuks vastu pakendi seinu. Samuti tuleb kõik saadetised, mis sisaldavad pulbreid, vedelikke või veelduvaid aineid, märgistada transpordi asendit näitava kleebisega, mis välistab saadetise asendi muutmise transpordi käigus.
«Alkoholi saatmisel välisriiki tuleks kindlasti tutvuda sihtriigi tingimuste ja nõuetega. Paljudesse riikidesse ei tohigi alkoholi postitada ja paraku Taani on üks sellistest riikidest,» märkis Varma.
Lugeja arvates võib pudeli kahjustuste põhjal järeldada, et pakiga pole viisakalt ja hoolivalt ümber käidud. Varma lisab omalt poolt, et juhtumi üksikasju uuritakse kindlasti edasi ja kui selgub, et saadetis sai kannatada Omniva süül, hüvitatakse kliendile tekitatud kahju.