Päevatoimetaja:
Sander Silm

Põhjanaabrid lähevad poodlemisel lihtsama vastupanu teed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Toidukaubad.
Toidukaubad. Foto: SCANPIX

Kuigi internetis toidukaupade väljavalimine ja koju kohaletoimetamine lisatasu eest on soomlastele alles aeglaselt meeldima hakanud, näitab see eriti noorte perede hulgas siiski tõusutrende.

Soome supermarketite keti S Groupi sõnul tehti eelmisel aastal umbes 100 000 internetipõhist ostu, mis tõid neile sisse ligi 10 miljonit eurot, vahendab Yle Uutiset. Selline käive on aga ligikaudu võrdne jaeketis asuva keskmise suurusega supermarketi aastase müügiga.

S Group’i peamine konkurent Kesko oma K-supermarketitega on e-poe teenust pakkunud üle aasta ning nende klientide huvi aga suureneb aeglaselt. Enamus kliente, kes e-poodi sisseoste tegema tulevad, on poodniku Teppo Kylmä sõnul väikeste lastega pered ning vanemad inimesed, kelle toidupoolise tellivad nende lapsed või lapselapsed.

S Group teatas 50-protsendisest tõusust intenetis müüdavate toidukaupade vallas käesoleva aasta esimese kvartali jooksul, samas Kesko on kahekordistanud e-teenuseid pakkuvate kaupade arvu.

Lappeenranta elanik Tiina Hietäjärvi kasutab e-toidupoe teenust umbes korra nädalas. «Mul on kolm last ning neljas tulekul,» ütleb ta. Teenus lihtsustab tema poeskäike ning on naise sõnul tore ja mugav.

Tema varasem töö köögis nõudis ka oskust internetist toidukaupu tellida, seega ei ole tema perele ka internetipõhises toidupoes ostude tegemine ületamatu raskus. «Ma käin juba niigi poes vaid toidukottidel järel ning mu lapsed ei pea autost välja tulemagi,» ütles ta.

Tagasi üles