Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Tehnilised tingimused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

  • E24 võrguväljaandes näidatavad bännerid peavad olema vormistatud GIF-, JPG-, Flash- või HTML-formaadis. Aktsepteerime ka Flash-formaadis videobännereid.
  • Reklaamifaili suurus ei tohi ilma erikokkuleppeta ületada 40kB, panoraami ja jalusebänneri puhul 100kB ning videobänneri puhul 2MB.
  • Flash-formaadis bänneritele on soovitav valmistada ka alternatiivne animeeritud GIF-bänner. Alternatiivset bännerit kasutatakse juhul, kui vaatajal puudub Flash Player.
  • Kui reklaamile lisatakse helilõik, siis peab bänner olema varustatud nupuga, mille kaudu on võimalik heli välja või sisse lülitada. Vaikimisi reklaamil heli puudub.
  • Flash-bänneri valmistamisel palume juba eelnevalt bänneri sisse kirjutada getURL parameetriks clickTAG.
  • ActionScript 2
    • on (release) {
      getURL (clickTAG, "_blank");
      }
  • Ilma eelneva kokkuleppeta peab bännerile klõpsates URL avanema uues aknas - bännerisse tuleb määrata target _blank.
  • Flash bännerite teostus Flash kuni 10.0 versioonis (k.a).
  • Reklaamitoimetaja võib tagasi lükata reklaamid, mis koormavad liigselt lõppkasutaja protsessorit.
  • Palume reklaamifail saata testimiseks vähemalt 2 tööpäeva enne reklaami ilmumist, erilahenduste puhul 5 tööpäeva enne ilmumist.
  • Videobänneri formaadiks on .flv ja selle maht võib olla kuni 2MB.
  • E24 jätab endale õiguse mitte avaldada ja tagasi lükata reklaamid, mis ei vasta reklaamiseadusele, reklaamide avaldamise headele tavadele või segavad oluliselt avaldatava sisu (artiklid, fotod, muud teenused) tarbimist.

SPLASH

  • Splash-bänner koosneb alati kahest failist:
    • vaikimisi näidatav bänner (väike bänner)
    • avatav bänner (suur bänner)
  • Mõlemad bännerid peavad olema PNG-, GIF-, JPG- või Flash-formaadis.
  • Kui üks bänneritest on Flash-formaadis, siis peab olema lisatud ka alternatiivne fail, mis on samade mõõtmetega, nagu väike bänner, mida näidatakse Flashita kasutajatele. See ei tohi Flash-formaadis olla.
  • Suure bänneri mõõtmed ei tohi olla üheski suunas väiksemad, kui väikse bänneri mõõtmed - suure bänneri avanemisel väike bänner peidetakse.
  • Suurt bännerit saab panna avanema igas suunas (alla, üles, vasakule, paremale) ning sulgemiseks on üleval paremal alati ühesugune nupp juba vaikimisi olemas.
  • Suur bänner joondatakse vastavalt avanemise suunale ning telje suhtes tsentreeritakse (näiteks juhul, kui suur bänner on mõlemas suunas
    suurem, kui väike).
  • Vaikimisi toimub avanemine väiksele bännerile hiirega peale liikudes.
  • Vastavalt vajadusele on võimalik hiirega peale liikumisel avanemist välja lülitada. Sel juhul peab avanemise event olema väiksesse bännerisse sisse ehitatud. Flashi seest saab avada suurt bannerit, kui kutsuda välja järgnev Javascript'i funktsioon
    • showSplash(_root.bannerId)
    ja sulgeda
    • hideSplash(_root.bannerId)
KOLMANDA OSAPOOLE REKLAAMID
  • Kolmandate osapoolte serverist näidatakse reklaame ainult iFrame'ikujul, milleks on vaja saata iFrame'i aadress (URL).
  • Ülejäänud tingimused reklaamile peavad vastama eeltoodud tehnilistele tingimustele (näiteks mahupiirang ja CPU koormus).
  • Tähelepanu tuleb pöörata sellele, et iFrame'is näidatava HTMLi body tagi MARGIN peab olema 0px.
  • E24 ei garanteeri hinnakirjas lubatud reklaamikontaktide saavutamist kolmandate osapoolte serveritest näidatavate reklaamide puhul.
  • E24 ei vastutada kolmandate osapoolte poolt tehtud sisuliste/tehniliste vigade eest.

FLASH REKLAAMID JA CPU KOORMUS

Macromedia Flash mängija kasutab animatsioonide käsitlemisel, koodi mängimisel ja Flashis arvutuste tegemiseks arvuti protsessorit (CPU). Failid, mis sisaldavad keerukaid animatsioone, muutusi, loope ja ajamahukaid ülesandeid, kasutavad protsessorivõimsust üpris suurel määral. Flash-fail võitleb teiste käivitatud programmidega CPU kasutuse pärast. Kui reklaam nõuab arvutilt liialt palju, võib see mõjutada antud reklaami või teisi samal lehel asuvaid reklaame. Kõige hullemal juhul hangub kogu arvuti.
Üks võimalus CPU kasutamise kontrollimiseks on avada Windows Task Manager vajutades [Ctrl] [Alt] [Del]. Jaotuse Performance all kuvatakse CPU kasutamist illustreeriv graafik. Ava .swf fail ja kõrvuta see diagrammiga. 20-30 protsendiline hetkeline lisa on täiesti normaalne. Kuid kui CPU-kasutamine ei stabiliseeru madalal tasemel (5% või vähem), tuleb teha muutusi.
CPU kasutus sõltub ka konkreetsest arvutist ja teistest samaaegselt käivitatud protsessidest ning õige vastuse leidmine on keeruline. Need E24.ee lugejad, kellel on kõige uuem ja kiirem arvuti, on vähemuses ja paljudel on samal ajal lahti ka Word, Outlook ning teised programmid.
Kui E24.ee lehel on korraga mitu Flash-objekti, on oluline, et kõik reklaamid püüaksid kasutada võimalikult vähe CPU võimsusest. Flash-faili optimeerimiseks on mitu võimalust:

  • Kasuta võimalikult vähe Actionscripis matemaatiliste arvutuste põhjal tehtud animatsioone.
  • Kõrvalda animatsioonidest mittevajalikud keyframe`id ja eelista Tween-funktsiooni kasutamist n.ö frame-for-frame animatsioonile.
  • Vähenda frame`i kiirust ehk piltide hulka sekundis.
  • Kasuta võimalikult vähe toonimist, läbipaistvust, maske ja animatsioone.
  • Filmis korduvalt kasutatavad pildiobjektid tuleks konverteerida sümboliteks. Sümbolid salvestatakse faili üks kord ja kasutatakse hiljem uuesti. Sellega saab vähendada nii faili suurust kui ka CPU kasutamist.
  • Piira keyframe`ide vahelisi muutusi. Pole vast vajalik, et nii lennuk kui ka pilved samaaegselt liiguksid?
  • Infot, mis salvestatakse esimestesse frame’desse, peaks olema võimalikult vähe. Paiguta keerulisem loogika animatsiooni teise poolde.
  • Eelista funktsioone, mille käivitavad kasutajad. Näiteks hiirega üle lennuki liikudes hakkab lennuk sõitma, mitte automaatselt pärast allalaadimist.
  • Väldi mittevajalikke timer-funktsioone ja loope. Need on CPU kasutamise puhul suuremad probleemid.
  • Pidevad jooned nõuavad vähem kui katkendlikud ja punkteeritud jooned ning pintsli kasutamine.
  • Grupeeri objektid ja esita päring kogu grupile.
  • Piira erinevate fontide kasutamist ja ära konverteeri teksti banneriks, kui see pole vajalik.
  • Eelista vektorgraafikat pikselgraafikale.
  • Optimeeri vektorgraafikat. Vektorpunktide hulga vähendamiseks vali Modify – Smooth, Straighten või Optimize.

Vaata lisaks:
Macromedia õpetus, kuidas panna FLASH bänner statistikat lugema

Tagasi üles