Millised piirangud ajavad kontoritöötajaid närvi?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kuigi on arusaadav, et ettevõtetel peavad olema teatud sisekorrareeglid, peaks need olema alati läbimõeldud ja argumenteeritud, kirjutab koolitaja Travis Bradberry portaalis LinkedIn Pulse.

Siin on mõned üldlevinud kontorireeglid, mis ei too ettevõttele erilist kasu ning ajavad töötajaid pigem närvi.

Internetikasutuse piiramine

Muidugi on olemas veebikeskkondasid, mida ei peaks tööajal külastama ning jutt ei käi ainult Facebookist. Samas, kui juba on mingi sisuga veebilehed ja keskkonnad blokeeritud, võib olla üsna keeruline edasisi piire tõmmata, mis on lubatud ja mis mitte. Tegelikult peaks töötajatel olema võimalus oma puhkepausidel vabalt internetti kasutada, piirangud ei ole ainult mitte töömoraalile kahjulikud, vaid võivad kahjustada ka töötegemist, kuna tihtipeale satuvad ekslikult blokeeritud keskkondade hulka ka vajalikud veebilehed.

Väga täpselt piiritletud tööaeg

Kontoritöötajad saavad palka tulemustelt, mitte täpselt maha istutud töötundide eest. Kui töötaja saab karistada mõneminutiliste tööle hilinemiste eest, mis tegelikult töötulemusi ei mõjuta, samas kui ta teeb õhtuti või nädalavahetuseti vabatahtlikult lisatööd, näitab see alluvatele, et ettevõttes ei hinnata mitte töötaja tulemusi, vaid reeglitest sajaprotsendilist kinni pidamist. Ülemused peaks saama siiski oma alluvaid usaldada - peaasi, et töö on õigeks ajaks tehtud.

Meilikasutuse piiramine

Mõnedes ettevõtetes on töömeili kasutamine väga selgelt kontrollitud ja piiratud - näiteks on tarkvaraprogramm seadistatud nii, et saab saata ainult teatud kindlate teemade või mallidega kirju. Jällegi on tegu töötaja vastu usalduse puudumisega.

WC-pauside piiramine

Kui ettevõte piirab töötajate WC-pauside arvu, oleks mõistlikum juba hakata mõtlema robotite palkamisele inimeste asemel. Selliste põhivabaduste piiramine peletab töötajaid selgelt ettevõttest eemale.

Isiklike mobiiltelefonide keelamine

Paljud tööandjad arvavad sinisilmselt, et kui kontoris keelata isiklike mobiiltelefonide kasutamine, ei raiska keegi väärtuslikku tööaega oma sõpradele ja sugulastele helistamisele ja sõnumite saatmisele. Nagu ka mitme varasemalt mainitud keelu puhul, annab see töötajale selge signaali, et teda ei usaldata. Head ülemused on võimelised palkama ka häid töötajaid, kelle peale on võimalik loota ning kes ei kasuta neile antud vabadusi kurjasti ära.

Eneseväljenduse piiramine

On olemas ettevõtteid, millel on selged eeskirjad kontoritöötajate riietuse ning isegi selle kohta, mis tohib ja mis ei tohi olla töötaja kontorilaual või kontoriboksi seintel. Tegu on jällegi märgiga tööandja personalitöö nõrkusest - kui sa palkad hea töötaja, siis sa saad alati kindel olla, et ta riietub ka vastavalt töökohale ja situatsioonile ning hoiab ka oma töökoha korrektsena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles