Reedel saavutatud üleilmne kokkulepe lennukite emissioonide vähendamiseks võimaldab Euroopa Liidul liikuda edasi kavaga hakata lennufirmadelt aastat 2012 saastekvootide eest raha küsima.
Lennufirmad peavad saastamise eest maksma hakkama
Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) kokkulepe katab üle 90 protsendi maailma õhuliiklusest, vahendas Reuters.
190 ICAO riiki leppisid kokku, et kohustavad lennundussektorit alates aastast 2020 oma kasvuhoonegaaside emissioone vähendama hakkama. Samuti peaks lennundus muutuma kütuseefektiivsemaks kiirusel 2 protsenti aastas. Riigid peavad ICAO’le esitama tegevuskavad nende eesmärkide saavutamiseks.
«See on esimene kord, kui ükski transpordisektor on suutnud sellise üleilmse kokkuleppe saavutada,» ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas. «See on tõeline läbimurre.»
Euroopa Komisjoni teatel lisab EL juba aastal 2012 lennunduse oma emissioonidega kauplemise mehhanismi. See toob lennufirmadele kaasa kohustuse maksta iga tonni süsinikdioksiidi eest, mis nad atmosfääri paiskavad.
Lennundus tekitab 2-3 protsenti maailma CO2 emissioonidest, kuid kuna lennundussektor prognooside kohaselt kasvab lähitulevikus oluliselt, siis see number tõenäoliselt tõuseb.