Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lennufirmad peavad saastamise eest maksma hakkama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Laura Raus
Copy
Estonian Airi lennukid.
Estonian Airi lennukid. Foto: Toomas Huik

Reedel saavutatud üleilmne kokkulepe lennukite emissioonide vähendamiseks võimaldab Euroopa Liidul liikuda edasi kavaga hakata lennufirmadelt aastat 2012 saastekvootide eest raha küsima.


Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) kokkulepe katab üle 90 protsendi maailma õhuliiklusest, vahendas Reuters.

190 ICAO riiki leppisid kokku, et kohustavad lennundussektorit alates aastast 2020 oma kasvuhoonegaaside emissioone vähendama hakkama. Samuti peaks lennundus muutuma kütuseefektiivsemaks kiirusel 2 protsenti aastas. Riigid peavad ICAO’le esitama tegevuskavad nende eesmärkide saavutamiseks.

«See on esimene kord, kui ükski transpordisektor on suutnud sellise üleilmse kokkuleppe saavutada,» ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas. «See on tõeline läbimurre.»

Euroopa Komisjoni teatel lisab EL juba aastal 2012 lennunduse oma emissioonidega kauplemise mehhanismi. See toob lennufirmadele kaasa kohustuse maksta iga tonni süsinikdioksiidi eest, mis nad atmosfääri paiskavad.

Lennundus tekitab 2-3 protsenti maailma CO2 emissioonidest, kuid kuna lennundussektor prognooside kohaselt kasvab lähitulevikus oluliselt, siis see number tõenäoliselt tõuseb.

Tagasi üles