Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Microsoft valmistub Adobet neelama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Microsofti juht Steve Ballmer.
Microsofti juht Steve Ballmer. Foto: SCANPIX.

Asjaga kursis olevate allikate sõnutsi arutasid Microsofti ja Adobe Systemsi tegevjuhid hiljuti omavahel võimalust, et esimene võiks viimase omandada.


Adobe Systems on Microsofti vana rivaal tarkvaraäris.

Põhiliselt keerles jutt selle ümber, et Apple’i vastu tuleks üheskoos midagi ette võtta. Sellest arenes omakorda välja ka ülalmainitud mõte.

Igal juhul on selge, et Microsoft on valmis Apple’i ja selle üliedukate iPhone’i ja iPadi ületrumpamise nimel radikaalsemaid taktikaid kasutusele võtma.

Samas ruttasid kaks Steve Ballmeri ja Shantanu Narayeni – vastavalt Microsofti ja Adobe bossi – jutuajamise sisuga tuttavat tunnistajat tõdema, et mitteametlik ja sõbralik ülevõtmisettepanek ei pruugi ilmtingimata teoks saada.

Üks neist mainis, et ülevõtmise üksikasjadeni arutelu ei arenenud. Teine lisas, et «lähitulevikus» tehingut ei tule. Mõlemad kinnitasid aga, et erinevate koostöövõimaluste lahkamiseks kohtuvad ettevõtete juhid regulaarselt.

Küll aga lennutas esmalt The New York Timesi vahendusel rahva kõrvu jõudnud kohtumine Adobe aktsiad üles enam kui 11 protsendi võrra. Seda siis neljapäevase börsipäeva viimase tunniga enne sulgemist. Abobe börsiväärtus kerkis seeläbi 15 miljardi dollarini.

Kuigi Microsoftil oli juuni lõpu seisuga käepärast ligi 37 miljardit dollarit sularaha ning börsiväärtus ületas 200 miljardit dollarit, on firma suuremaid omandamisi siiski vältinud. Samuti ei ole nad teinud midagi, et läbi suruda kahe aasta eest tehtud pakkumist Yahoo ostuks.

Tükk aega tundus tõenäolisem, et Adobe napsab endale hoopis Apple ise, kuid hiljuti keerasid firmad omavahel tülli. Pahanduse põhjustas Apple’i otsus, et nende puutekraaniga seadmete kasutajatel ei lubata vaadata Adobe Flash tehnoloogiat kasutavaid veebilehti.

Selle tüli kaasabil kukkusid aga Adobe aktsiad oma aasta suurimasse auku, kust ülalmainitud jutuajamise kuuldused nad lõpuks välja upitasid.

Microsoft ja Adobe on samuti omavahel sageli ragistanud.

Microsoft lõi Flashiga konkureerimiseks rivaali nimega Silverlight. Adobe on aga hakanud Acrobat tarkvara müügi edendamiseks propageerima PDFi dokumendiformaati – heites otsese väljakutse Microsofti Office’ile.


Copyright
The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles