Estonian Airi 2014. aasta enam kui 10 miljoni eurose kahjumi põhjus on ettevõtte juhatuse esimehe Jan Palméri sõnul eelkõige Ukraina Kriis ja suur konkurents.
Jan Palmér: Meie kahjum tuleb suurest konkurentsist
Estonian Airi juhatuse esimehe Jan Palméri sõnul oli suure kahjumi olulisim põhjus Ukraina kriis, mille tõttu lendas varasemast oluliselt vähem inimesi Kiievisse, Moskvasse ja Peterburi. Teise põhjusena nimetas Palmér suurt konkurentsi praeguseks pankrotistunud lennufirma Air Lituanicaga. Lisaks suurendas Lufthansa lendude arvu Tallinnast.
Palmér selgitas, et ettevõtte puhaskahjumist ligikaudu pool on seotud põhitegevusega ja teine pool on n-ö paberimajandus ehk põhitegevusest mittetulenevad asjaolud, näiteks üleliigse lennukipargi mõju, intressimaksed ja muud ühekordsed kulud.
Lennufirma juhi sõnul on ettevõttel läinud kulude osas oodatust paremini. Põhiline probleem on tulu, mis on jäänud väikeseks just oodatust tugevama konkurentsi tõttu.
Estonian Airi juhi ootuste järgi jääb ettevõte ka käesoleval aastal kahjumisse, kuid 2016. aastaks jõuab kasumisse. «Ma pean olema optimistlik, sest terve ettevõte töötab väga kõvasti ja meie eesmärk on 2016. aastaks kasumlikuks saada,» hindas Palmér tulevikuperspektiive. «Meil on siin meeskond häid võitlejaid.»
Eelmise aasta veebruaris teatas Euroopa Komisjon, et hakkab põhjalikult uurima, kas Estonian Airi ümberkorraldamiseks antud 40,7 miljonit eurot riigiabi on kooskõlas Euroopa Liidu eeskirjadega. Tallinki suurosanik Infortar on lubanud peale komisjoni uurimise tulemuse selgumist muuta lennufirma riigiosaluseta eraettevõtteks. Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt ütles Estonian Airi majandustulemusi kommenteerides BNS-ile, et nad pole oma otsust muutnud ning soovivad endiselt lennuettevõtte omandada.
Palmér kinnitas, et Estonian Airil on piisavalt raha, et Euroopa Komisjoni otsuseni hakkama saada.