Päevatoimetaja:
Sander Silm

Jaapanlased võtavad Eestis tagasi ligi tuhat autot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Toyota logo.
Toyota logo. Foto: REUTERS/Michael Buholzer/

Eelmisel nädalal teatasid mitu Jaapani automarki uuest autode tagasikutsumiskampaaniast defektsete turvapatjade tõttu. Eestis mõjutab see ligi tuhandet Toyota omanikku. 

«Tagasikutsumise näol on tegu täpsustava informatsiooniga juba eelnevalt algatatud tagasikutsmisele, kus turvapatjade tootja on teavitanud võimalikust tootmisdefektist, mille tõttu võib turvapadja pürotehnilisse padrunisse aja jooksul sattuda niiskus. Liigse niiskuse tõttu võib turvapatjade avanemisel tekkida padrunisse liigne rõhk, mis võib põhjustada padruni purunemise,» selgitas Toyota Balticsi turundusjuht Elli Tiivel.

Toyota kutsub maailmas tagasi kokku 2,86 miljonit autot. Juba eelnevalt algatatud tagasikutsumiskampaaniale lisandus Euroopas 1,73 miljonit autot.

Tiiveli sõnul on Eestis hetkeandmetel turvapadja tagasikutsumisega seotud 895 sõidukit. Tagasikutsumine hõlmab osa alljärgnevatest Eestis müüdud mudelitest:

Toyota Yaris (2001-2007)

Toyota Corolla (2002-2007)

Toyota Avensis Verso

«Hetkel toodetakse tagasikutsumiseks vajalikke varuosi ja varuosade olemasolul alustatakse klientide kutsumist Toyota esindustesse, kus teostatakse vigase komponendi kontroll ja vajadusel vahetus. Sõltuvalt mudelist ja turvapadjast võib remont võtta kuni kaks ja pool tundi ja on kliendile tasuta,» ütles Tiivel.

Kui eelnevalt levis meediaväljaannetes info, et vigane turvapadi võib lahti minna isegi väga väikese kokkupõrke tagajärjel ning selle avanedes võib purskuda metalli ja plastiku tükke, siis selle väite lükkab Tiivel ümber. 

«Turvapadjad on sõiduki sekundaarne turvaelement, mille rakendumiseks peavad olema täidetud teatud tingimused, näiteks kokkupõrke löögi tugevus ja -suund. Turvapadjad ei ole konstrueeritud avanema väikese kokkupõrke tagajärjel. Tõenäosus, et vigase pürotehnilise padruni puhul läbistavad metallitükid turvapadja materjali on äärmiselt väike,» selgitas ta. 

Tagasi üles