Eesti inimesed soetavad aina rohkem uusi nutitelefone ning lisaks ostutabelite tipus troonivatele odavamatele mudelitele avatakse üha enam rahakotiraudu ka krõbedama hinnaga mudelite soetamiseks.
Eestlane himustab üha uuemat ja kallimat nutikat
Eesti Telekomi kommunikatsioonidirektor Kaja Sepp rääkis, et Telekomi mobiiltelefonide müügist 84 protsenti moodustavad nutitelefonid, millest omakorda 87 protseni on kiire 4G interneti võimekusega telefonid. «Keskmine müüdud mobiiltelefoni hind oli mais 290 eurot ja see on eelmise aastaga võrreldes kasvanud 25 protsenti,» tõdes ta. Kommunikatsioonidirektori hinnangul on keskmise hinna kasvu mõjutanud eelkõige iPhone’i, aga ka Samsungi ja Sony kallimate mudelite müügiedu.
Sepa sõnul ostetakse üha enam telefone e-poest. Telekomi müüdud telefonidest müüdi e-poe kaudu mais 20 protsenti ning on märgata tendentsi, et inimesed võrdlevad telefone veebis ja seejärel teevad ostu e-poes.
Telekomi kommunikatsioonidirektor lisas, et teenustest tuleks kindlasti välja tuua interneti jagamine eri seadmete vahel, sest tulevikus muutub äärmiselt ebaotstarbekaks igale seadmele eraldi internetilepingut teha ning võtmeküsimuseks saab ühe paketi jagamine eri seadmete vahel.
Elisa tooteturunduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul moodustasid maikuus Elisa esindustes müüdud mobiiltelefonidest 91 protsenti nutitelefonid ning juunikuus tänase seisuga 93 protsenti. Elisa kliendid ostsid enim Samsung, Sony, Huawei ja Apple’i tooteid.
Maikuus moodustasid Samsungi nutikad 45 protsenti Elisa esindustes müüdud telefonidest, Sony nutitelefonid 22 protsenti ning Huawei nutitelefonid 15 protsenti kogumüügist. Juunikuus jagunevad turuosad hetkeseisuga nutitelefonide müügis brändide kaupa: Samsung 39 protsenti, Sony 20 protsenti, Huawei 14 protsenti ja Apple 11 protsenti. Ploomanni hinnangul on iPhone`i müüginumbrid kiirelt kasvanud alates hetkest, kui Elisa sai iPhone`i nutitelefonide ametlikuks esindajaks.
«Kui võrrelda nutitelefonide müügitrende praeguse aasta alguskuudega, siis on nutiseadmete osakaal mobiiltelefonide müügis kasvanud mai- ja juunikuuks kümne protsendi võrra ning keskmine müüdud seadme hind on ligikaudu kaheksa euro võrra,» nentis ta.
Kuigi Elisa esindustest ostetud populaarsemate seadmete müügis on kõige tipus soodsama hinnaga nutitelefonid ja tahvelarvutid, siis kogu esikümnesse jagub kõikide hinnaklasside tooteid. «See näitab, et Elisa kliendid eelistavad ka head ja väga head, kallima hinna ja maksimaalse funktsionaalsusega seadet,» rääkis Ploomann. Tema sõnul oli keskmise Elisas müüdud mobiiltelefoni hind maikuus 282 eurot ja juunikuus hetkeseisuga 331 eurot.
«Nutitelefonide müügis on näha, et klient eelistab tulevikku vaatavat 4G androidseadet,» rääkis Elisa tooteturunduse osakonna juht. Üldisemate trendidena on tema hinnangul näha, et tarbijad liiguvad piisavalt suure ja aina parema kvaliteediga ekraani suunas: mobiiltelefonide puhul on arvestusväärseks ekraanisuuruseks 5 kuni 5,5 tolli.
Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt ostsid eestlased mais 30 100 uut mobiiltelefoni, mis 1100 võrra rohkem kui aprillis ja ühtlasi tänavuse aasta rekord. Jaeturu-uuringu kohaselt müüdi 2015. aasta mais 22 500 nuti- ja 7600 nuputelefoni 6,8 miljoni euro väärtuses.
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on mobiilimüük tänavu iga kuuga kasvanud. «Nutiseadmete osakaal suureneb pidevalt, moodustades mais uuringufirma statistika kohaselt 75 protsenti kõigist müüdud telefonidest,» ütles Seema ja lisas, et ka see näitaja on läbi aastate kõrgeim.
Seema sõnul mõjutavad nutiseadmed igapäevast elu järjest enam. «Eestis on juba üle 60 000 mobiil-ID kasutaja ning kohe-kohe läheb lahti tõeline asjade interneti buum,» tõdes ta.
Telefoni keskmine kättesaamishind oli Tele2-s 196 ja Eestis 227 eurot. Kokku on Eestis viie kuuga müüdud 145 600 uut mobiiltelefoni.