Päevatoimetaja:
Sander Silm

MTA vaatleb tollipunktides kaugsõidujuhtide töötamise registreeringut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anette Parksepp
Copy
Liikuv tollipunkt Pärnus Ehitajate teel.
Liikuv tollipunkt Pärnus Ehitajate teel. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Maksu- ja tolliamet pöörab alates juunist tähelepanu kaugsõidujuhtide töötamise registreerimisele, registreeringu olemasolu tuvastatakse idapiiril tollipunktis teiste tolliformaalsuste tegemise käigus vähem kui minutiga. 

«Esimesed tulemused näitavad, et töötamise registreerimist on vaja kontrollida ka kaugsõidujuhtide puhul. Lühikese perioodi jooksul on paraku tuvastatud üle seitsmekümne registreerimata veoki- või bussijuhi,» selgitas maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja asetäitja Ants Kutti. Kui töötaja on registreerimata, jääb ta ilma sotsiaalsetest hüvedest, samuti loob see ettevõtte tegevusvaldkonnas ebaterve konkurentsiolukorra.  

Lõuna piiripunktides Luhamaal ja Koidulas on registreerimata töötajaid olnud vähem, kuna kontrollitakse Eesti ettevõtteid, aga seal on suurem osa vedajatest välismaised. «Samas oleme juba täheldanud mõlemas piirkonnas registreerimata töötajate arvu vähenemist,» lisas Kutti. 

Enne töötamise registri jõustumist tuvastas maksuhaldur ka ehituse, toitlustuse ja majutuse sektoris kontrollide tulemusel, et iga neljas töötaja oli n-ö mustalt tööl. Viimaste andmete järgi on registreerimata töötajate osakaal  langenud aga alla 8 protsendi. Ümbrikupalgast loobumine tõi tööturule üle 20 000 inimese, kes said möödunud aastal esmakordselt ametlikku töötasu.

Tagasi üles