Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Jäätisemasina ostnu nõudis raha tagasi lagastatud masina eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Jäätisemasin. Foto on illustratiivne.
Jäätisemasin. Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Kuigi jäätisemasina ostnud inimene soovis peagi selle müüjale tagastada, sest lubatud pehme jäätise asemel tuli sellest vaid kokteili, ei vaevunud ta kasutatud masinat isegi mitte puhtaks pesema.

Tarbija ostis aprilli keskel B2B Wholesale OÜ-lt selle veebipoe kaudu jäätisemasina hinnaga 62,89 eurot ja maksis koheselt ka selle eest ülekandega. Kolm päeva hiljem saatis kaupleja talle soovitud kauba, kus puudus eestikeelne kasutusjuhend. Päev hiljem sai ta müüjalt e-kirja teel ka selle.

Samal päeval andis aga tarbija müüjale teada, et siiski ei soovi ostetud toodet ning taganeb lepingust. Masina müüja selgitas, et lepingust taganemise eelduseks on kasutamata, originaalpakendis kauba tagastamine. Tarbija poolt  tagastatud jäätisemasin oli aga puhastamata ning selle sisepinnal olid täkked, mistõttu tagastas kaupleja masina koos täpsemate kasutusjuhenditega uuesti tarbijale.

Seepeale esitas tarbija mai alguses tarbijakaitseametile kaebuse, kus sõnas, et on saanud toote, mis ei vastanud tema ootustele – nimelt ei valmista masin lubatud pehmet jäätist, vaid kokteili. Samuti tagastas ta päev pärast masina tagasi saamist selle omal kulul masina müüjale.

B2B Wholesale OÜ selgitas oma paar päeva hiljem esitatud kirjas, et tarbija poolt tagastatud toode oli kastuatud, puhastamata ja selle olid väärkasutustest tekkinud defektid. Samuti viitas kaupleja sellele, et tarbija välja toodud probleemid võivad olla tingitud retsepti järgimata jätmisest, külmikus vajaliku jaheduse puudumisest või jäätisesegu jahedusest.

Kuna pooled tarbijakaitseameti menetluses kokkulepet ei saavutanud, suunati kaebus edasi tarbijakaebuste komisjonile. Komisjon otsustas oma 9. juuni koosolekul tarbija kaebuse osaliselt rahuldada.

Kuna tarbija oli kasutanud jäätisemasinat viisil, mida ei saaks teha tavapärases kaupluses, siis möönas komisjon oma otsuses, et toote väärtus oli tarbija kasutuse järel vähenenud. Seetõttu otsustas komisjon, et ettevõtja peab tarbijale tagastama üksnes poole selle ostusummast ehk 31,45 eurot.

Jäätisemasina müünud ettevõtte esindaja on tarbijakaebuste komisjoniga täiesti nõus ning juba ka pool masina ostusummast tarbijale tagastanud. Küll aga avaldab ettevõtte esindaja Rael Roots kahetsust kahes asjas.

Esmalt märgib ta, et tarbija tegi rutaka otsuse tagastades toote ja eirates täielikult nende poolt soovitatud kasutustingimusi, kuna tootel olid väga selged kasutus- ning kahjustusjäljed, mille tulemusena toote väärtus langes ning sellega ka tarbijakaebuste komisjon ka nõustus.

Samuti sõnab Roots, et kaebuse esitanu ei vaevunud pärast tarbijakaitseametisse kaebuse esitamist isegi mitte tarbijakaebuste komisjoni istungil osalema.

Tagasi üles