Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Katse: odavbussil on ainult üks suur viga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy

Kui uskuda šoti miljonäri Brian Souterit, siis juba juuli kolmandal nädalal on Eesti rahval haruldane võimalus sõita vaid kahe euro eest Tallinnast Pärnusse, Tartusse ja Narva. Kui mugav on uus buss võrreldes Elroni rongide ja Lux Expressiga, proovisime täna järgi.

Uued punased kahekorruselised bussid torkavad linnapildis kaugele silma, sellele aitavad kaasa ka uhked kirjad «pilet vaid ühe euro eest». Nii odava rahaga saab sõita küll vaid juhul, kui pilet veebist varakult ära osta. Kuigi Poolast Eestisse toodud bussid pole nõelasilmast tulnud, on need üsna mugavad. Antud bussi läbisõit oli 30 000 km.

Kõrge seljatoega nahkistmed, kolmepunkti turvavöö, avarad aknad – kõik oleks justkui väga mugav. Ainult pisut kitsas on. Kõik need, kes aasta eest nurisesid, et Elronis on ruumi vähe ja mõnikord tuleb istuda nii, et võhivõõraga on jalad koos, siis just see ootab ees üht keskmist kasvu eestlast odava bussiga sõites.

Kui kasvu on pisut rohkem kui 170 cm, siis jalaruumi napib. Kui istuda seljaga sõidusuunas istmel, siis pole jalgu kuhugi panna. Kogenud rongisõitjana tundub, et Elroni rongides on istmed pisut laiemad.  Õnneks saab Superbussis kõrvuti asetsevaid istmeid laiali tõmmata ja nii on ruumi pisut rohkem.  Seevastu bussiistme peatugi on kõrgem ja mugavam.

Igas bussis kaks kohta ratastoolis reisijatele. Vaade pole nendel istekohtadel küll nii avar kui tavaistmetel, kuid jalaruumi on lahedalt, nagu Lux Expressi bussideski.

Kui Lux Expressil on lisaks netiühendusele ka võimalus filme vaadata, siis seda odavbussidel pole ega tule ka. «Tänapäeva inimestel on oluline, et nad saaksid oma nutiseadme vooluvõrku ühendada ja vaadata tahvlist või nutitelefonist just seda, mida nemad soovivad,» põhjendas Sir Souter, miks bussides ei ole filmivaatamise võimalust. Klapplaudu, kuhu oma söök või arvuti toetada, pole neis samuti, aga kui istmevahe on nii kitsas, siis ega see sinna mahukski.

Madala põhjaga punane buss meeldib kindlasti neile vanematele inimestele, kel on liikumisraskusi ja kelle jaoks senistest bussiastmetest üles ronimine oli tõeline Kolgata tee.  Ka on bussides olemas avar pagasiruum, kuhu peaks mahtuma väiksem lapsekäru  kui ka lasteratas. Suure rattaga pole bussi peale tulemist isegi mõtet üritada.

Kogenud bussi- ja rongisõitjana julgen öelda, et Superbussi kahekorruseline buss jääb oma mugavuselt kindlasti alla Lux Expressile, pisut ka Elroni rongidele, kuid on igati vääriline vastane Simpel Expressile.

Tagasi üles