Valio piimatööstus üllatas tarbijaid harjumuspärase ühekilose jogurti tetrapaki asemel uue, 900-grammise kaaluga tootega.
Piimatööstus nipitab jogurtipaki kaaluga
Valio turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul on eksitav väide, et toodete kogust on vähendatud – selliseid tooteid ei ole seni müügil olnudki.
«Iga uue toote müügile toomisel analüüsime retsepti hinda, konkurentsisituatsiooni, turu trende ja tarbija ootusi, mille põhjal paneme paika toote pakendi tüübi, suuruse ja grammkaalu. Lähtusime ka nende toodete kavandamisel sellest, valisime koguse ja hinna, mis oleks vastuvõetav tarbijatele nii Eesti kui ka eksportturgudel, kus 900grammine jogurti tetrapakk on väga levinud,» ütles Kalbin.
Sajagrammine erinevus ei paista jogurtipakkide vahel valides eriti silma, seega tuleb olla tähelepanelik. Segadust lisab ka asjaolu, et Valio keefirijook ning jogurtismuuti on samuti pealtnäha väga sarnastes pakendites, ent esimeses on toodet 300 grammi ning teises 275 grammi.
«Jogurtismuuti koguse valikul mängis rolli see, et kolmekordne kogus marju/vilju kergitab toote retsepti hinna teistest joogijogurtitest kõrgemale. Pole mõistlik tuua turule tooteid, mille ühikuhind on nii kõrge, et keegi seda ei ostaks. Seega püüdsime jogurtismuutide puhul leida kompromissi toote kaalu ja hinna vahel, et see oleks tarbijatele vastuvõetav,» selgitab Kalbin.
«Me elame maailmas, kus pole enam standardeid ja iga tootja otsustab ise, kui palju konkreetset toodet on mõistlik pakendisse panna. Tarbijale, kelle jaoks on esmatähtis hind, soovitan alati vaadata ja võrrelda kilohinda, mitte takerduda grammidesse/liitritesse topsil,» ütleb Farmi piimatööstuse turundusjuht Ruta Kallaspoolik.
Kallaspooliku sõnul on oma osa ka traditsioonidel. «Inimesed on harjunud, et piima peab olema mingil põhjusel kindlasti liiter ja võid 200 g. Vähem või rohkem tekitab segadust ja vajab selgitusi,» ütleb ta.