Hiina on teatavasti kinni keeranud oma elanike võimaluse pääseda ligi maailam suurimatele otsingumootoritele, ajakirjandusväljaannete veebidele ja sotsiaalvõrgustikele, kuid nüüd on riiklik propagandamasin asunud revolutsioonilise uuendusena kodanikele vahendama, mida nende riigi kohta Facebookis ja Twitteris räägitakse.
Esimesed Facebooki ja Twitteri sõnumid jõudsid hiinlasteni
Mõlemad sotsiaalvõrgustikud on hiinlaste jaoks tehniliselt suletud ning seega ka riigi 640 miljoni internetikasutaja seas väga vähe tuntud. Riigi teadeteagentuuri Xinhua ingliskeelne veebiväljaanne alustas aga mõne nädala eest kahe täiesti uue rubriigiga: «Mida räägitakse Hiinast Facebookis» ja «Mida räägitakse Hiinast Twitteris».
Rubriikide sisuks on ekraanitõmmised sotsiaalmeedias avaldatud sissekannetest, autoriteks tavaliselt suurväljaanded nagu New York Times (samuti Hiinas blokeeritud), Wall Street Jorunal, CNN ja BBC.
Arvatult on välja otsitud vaid sissekanded, mis näitavad, kui pädev on Hiina juhtkond, kui stabiilne on selle riigikord ja milliste saavutusteni see on jõudnud, vahendab Quartz.
Kuigi elanikele on üleilmsed sotsiaalvõrgustikud keelatud, omavad riiklikud meediaettevõtted nagu Xinhua, China Daily ja People’s Daily nii Facebooki kui Twitteri kontot.