Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Esimesed Facebooki ja Twitteri sõnumid jõudsid hiinlasteni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Hiina riigimeedia asus pakkuma väljavõtteid sotsiaalvõrgustikest
Hiina riigimeedia asus pakkuma väljavõtteid sotsiaalvõrgustikest Foto: Quartz

Hiina on teatavasti kinni keeranud oma elanike võimaluse pääseda ligi maailam suurimatele otsingumootoritele, ajakirjandusväljaannete veebidele ja sotsiaalvõrgustikele, kuid nüüd on riiklik propagandamasin asunud revolutsioonilise uuendusena kodanikele vahendama, mida nende riigi kohta Facebookis ja Twitteris räägitakse.

Mõlemad sotsiaalvõrgustikud on hiinlaste jaoks tehniliselt suletud ning seega ka riigi 640 miljoni internetikasutaja seas väga vähe tuntud. Riigi teadeteagentuuri Xinhua ingliskeelne veebiväljaanne alustas aga mõne nädala eest kahe täiesti uue rubriigiga: «Mida räägitakse Hiinast Facebookis» ja «Mida räägitakse Hiinast Twitteris».

Rubriikide sisuks on ekraanitõmmised sotsiaalmeedias avaldatud sissekannetest, autoriteks tavaliselt suurväljaanded nagu New York Times (samuti Hiinas blokeeritud), Wall Street Jorunal, CNN ja BBC.

Arvatult on välja otsitud vaid sissekanded, mis näitavad, kui pädev on Hiina juhtkond, kui stabiilne on selle riigikord ja milliste saavutusteni see on jõudnud, vahendab Quartz.

Kuigi elanikele on üleilmsed sotsiaalvõrgustikud keelatud, omavad riiklikud meediaettevõtted nagu Xinhua, China Daily ja People’s Daily nii Facebooki kui Twitteri kontot.

Tagasi üles